Hotel Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama od početka lipnja poslovat će sa znatno više smještajnih kapaciteta i sadržaja nego do sada, uključujući i proširenu wellness ponudu s unutarnjim bazenom, većim restoranom i prostorima za poslovne grupe, u što su vlasnici obitelj Petrović uložili 2 milijuna eura.
Riječ je o investiciji financiranoj vlastitim sredstvima i kreditom, kojom vlasnici povećavaju i kvalitetu ponude tog jednog od prvih malih obiteljskih hotela u Hrvatskom Zagorju s četiri zvjezdice. Na tržište su krenuli prije osam godina tijekom kojih su ukupno uložili više od 3,5 milijuna eura, kazao je vlasnik i direktor hotela Ivan Petrović.
"Postojećih devet smještajnih jedinica povećali smo na 24, od kojih svaka i dalje zadržava naš brend da ima jacuzzi s termalnom vodom u dnevnom boravku. Proširili smo i panoramsku wellness i spa oazu na krovu hotela s velikim unutarnjim bazenom od Inoxa, što je novi trend u bazenskoj ponudi, a modernizirali smo i proširili i restoran te dodali prostorije za poslovne skupove, čime računamo i na više poslovnih gostiju", otkriva Petrović.
Slijedom dobrih najava očekuju više i drugih gostiju, među kojima su uvijek najviše imali parova te otprilike podjednak broj domaćih i stranih iz Slovenije, Italije i Austrije, pri čemu napominje da i njima, kao i cijelom Zagorju svake godine raste udjel stranaca, pa i tijekom ljetnih mjeseci, čime Hrvatsko Zagorje praktički više i nema turističke sezonalnosti i rade cijele godine.
"Godišnja popunjenost Ville Magdalene u 2016., kada smo krenuli i s rekonstrukcijom hotela, bila je rekordnih 81 posto, slično očekujemo i s novim kapacitetima, uz zadržavanje stabilne prosječne cijene već godinama unatoč promjenama poreznih stopa i realnog povećanja troškova. Cijena koju mi postižemo spada u veće na razini županije i kontinentalne Hrvatske, no to opravdavamo jedinstvenim uslugama i kvalitetom ponude, i vjerujemo da ćemo moći postići i veće cijene kako se cijela destinacija bude razvijala, za što ima dosta dobrih naznaka", kaže Petrović.
Iznosi i podatke da su prošlu godinu završili i s rekordnim prihodima od oko 3,5 milijuna kuna neto, pri čemu ih je, kako kaže, na žalost pratio i kontinuirani rast troškova, pa ukupna dobit ne omogućava neki veći iskorak u ulaganjima, što drži problemom ukupnog hotelskog sektora.
"Ove godine zbog rekonstrukcije hotela smo više od dva mjeseca bili zatvoreni, ali od ljeta očekujemo veće prihode s novim kapacitetima. Ipak, teško je očekivati neki brzi skok u noćenjima i prihodima, no vjerujemo da ćemo kroz dvije-tri godine ponovno biti među vodećima u kontinentalnom turizmu po popunjenosti, broju noćenja u odnosu na kapacitet, prihodu po sobi, zaposlenom i ostalim parametrima koji se prate u hotelijerstvu", kaže Petrović.
Komentirajući stanje turizma u Hrvatskom Zagorju i Krapinskim Toplicama ističe da je sada puno bolje nego kada su oni počeli s radom, jer je prosječna kategorija hotela prije osam godina bila između dvije i tri zvjezdice, a danas ih većina ima četiri.
"Nekoliko puta smo već proglašavani najboljim malim kontinentalnim hotelom, a mada nam je to konkurencija, veseli nekoliko novih većih investicija u hotele u Hrvatskom Zagorju, pa i konkretno dvije u Krapinskim Toplicama, jer je to dobro za destinaciju i stvarat će veću potražnju. Kratkoročno zbog toga svi možemo osjetiti manji pad popunjenosti ulaskom novog hotela na tržište, ali dugoročno će potražnja porasti i gosti će moći birati hotel koji mu nudi sve što želi doživjeti, u čemu mi opet vidimo svoju priliku", smatra Petrović.
Naglašava i da u turizmu, pogotovo na kontinentu, nema brzih povrata investicije, pa ni ako se radi cijele godine, te stoga važnim drži stabilnost uvjeta poslovanja.
"Teško je bilo kojem investitoru planirati u uvjetima kada se rok povrata investicije gleda na 15 godina i uz stalne porezne promjene, među kojima se najavljuje i novi porez na nekretnine, pri čemu bi država hotele trebala promatrati kao objekte koji stvaraju prihod, zapošljavaju ljude i kroz razne poreze doprinose društvu te da koeficijent jednog hotela sa pratećim sadržajima (bazeni koji povećavaju koeficijent poreza na nekretnine) ne bi smio imati jednake uvjete kao i jedna privatna kuća/vila sa bazenom koja direktno ne posluje. Trebalo bi težiti i smanjenju stope PDV-a bar na 10 posto kako bi bili konkurentniji i sposobniji za investicije", poručuje Petrović.