Vinkovčani imaju prilike kupiti domaće proizvode poput meda, pekmeza, jaja, sira i bučinog ulja s obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava i to iz samouslužnog hladnjaka
Vinkovčani mogu kupovati domaće proizvode s obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava (OPG) iz svoga kraja i to iz samouslužnog hladnjaka. U njemu mogu birati između meda, bučinog ulja, sira, jaja iz slobodnog uzgoja, pekmeza, džemova, voćnih sokova, ali i orašastih plodova poput lješnjaka i oraha.
'Hladnjak se puni na dnevnoj bazi ili prema potrebi jer je uređaj programiran tako da ažurno šalje podatke o količinama koje se nalaze u njemu. Cijene proizvoda kreću se od sedam kuna za voćne sokove do 70 kuna za med, a plaćanje je isključivo u gotovini, novčanicama ili kovanicama, no u perspektivi postoji mogućnost prilagodbe i za plaćanje karticama', objašnjava tportalu Zdenko Podolar, direktor vinkovačkog Agro-klastera, tvrtke kojoj je cilj umrežavanje malih proizvođača hrane radi jačanja njihove konkurentnosti, ali i promocija, kao i intenzivnija prodaja domaćih proizvoda.
Do sada su, napominje Podolar, uspostavili suradnju s približno 300 OPG-ova. Samouslužni hladnjak za prodaju domaćih proizvoda je prvi takav aparat koji su postavili. Riječ je o projektu financiranim europskim novcem. Ukupno je vrijedan 751.560 kuna.
'Cilj je jačanje kratkih lanaca opskrbe, odnosno povezivanje lokalnih proizvođača s lokalnim tržištem i krajnjim potrošačima', kaže Podolar, napominjući da su europskim novcem nabavili potrebnu opremu, dostavno vozilo, samouslužni hladnjak, kao i dva dodatna, klasična hladnjaka, ali i uključili troškove promidžbe.
'Hoćemo li nabavljati i postaviti još koji samouslužni hladnjak, ovisit će to o obimu prodaje, odnosno isplativosti ovog projekta, ali i o mogućnosti financiranja ili sufinanciranja nabavke takvog hladnjaka kroz neki novi projekt jer samo on košta oko 65.000 kuna', kaže direktor Agro-klastera koji u samouslužnom hladnjaku nudi proizvode svoja četiri partnera, obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava Sovar, Vlatko Glavašić i Slavica Dumendžić te tvrtke Torzo.
Projekt se, napominju iz Agro-klastera, provodi tri godine, a njime žele skratiti put domaćih proizvoda od proizvođača do potrošača, kao i ojačati svijest građana te poduzetnika i lokalnih institucija koliko je važno kupovati ih.