Više od polovice Hrvata (62 posto) za vrijeme pandemije COVID-19 češće je koristilo digitalna rješenja nego u periodu prije korona krize, pokazalo je istraživanje o digitalnim navikama građana koje je tijekom kolovoza proveo Hendal, vodeća nezavisna agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj.
Od toga su u najvećoj mjeri digitalne kanale koristili za usluge banaka (72 posto) te kupovinu na Internetu (63 posto), dok najmanje povećanje korištenja tijekom pandemije bilježe digitalne usluge javne uprave (34 posto) i osiguranja (17 posto). Zanimljivo je kako se 97 posto ispitanika izjasnilo kako planiraju nastaviti s pojačanim korištenjem digitalnih usluga i nakon pandemije.
Kada je riječ o redovitom korištenju digitalnih financijskih usluga, građani čak pet puta češće koriste digitalna rješenja u bankarstvu u odnosu na osiguranja. Digitalna bankarska rješenja najčešće se koriste za provjeru stanja (96 posto) i transakcije (88 posto). Većina građana (79 posto) smatra kako je digitalna razvijenost banaka u Hrvatskoj na razini EU, dok samo 17 posto njih smatra kako zaostajemo za europskim zemljama u tom pogledu.
S druge strane, tek 14 posto građana navodi kako redovito koristi digitalne usluge osiguranja i to najčešće za ugovaranje autoosiguranja, s time da trećina njih i dalje kombinira digitalne kanale s odlaskom u poslovnicu ili razgovorom s agentom. Također, razina digitaliziranosti industrije osiguranja percipirana je nešto lošije u odnosu na banke. Percepcija digitaliziranosti bankarskog sektora značajno je bolja (78 posto) nego na području osiguranja - 65 posto građana smatra kako su domaća osiguravajuća društva na razini EU, dok trećina (33 posto) smatra kako zaostajemo za EU.
Prednosti digitalnih financijskih usluga
Kada se uvjere u njihovu efikasnost i jednostavnost, Hrvati vole digitalne financijske usluge jer im one olakšavaju život - većina ispitanih navodi kako im se sviđa što im je sve praktično i nadohvat ruke (78 posto), gotovo svima se sviđa što ne moraju u poslovnicu (90 posto), a polovina (50 posto) motivirana je time što ne moraju paziti na papire. Glavna barijera u korištenju digitalnih financijskih usluga je strah za sigurnost podataka (46 posto) i moguće pogreške (42 posto).
Među sudionicima istraživanja prevladava mišljenje kako napredne digitalne usluge doprinose kvaliteti njihovog života (65 posto), a još veći udio smatra kako digitalizacija doprinosi razvoju društva (84 posto).