Brodotrogir i 3. maj Vlada želi ponuditi u paketu domaćim investitorima, a ako Kraljevica ode u stečaj, radnici će dobiti sva potraživanja prema kolektivnom ugovoru, kazao je prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić nakon što se danas konačno susreo s predstavnicima sindikata na njihov zahtjev zbog brige za sudbinu hrvatskih škverova
Koji su to potencijalni investitori u brodogradilišta, bilo domaći, bilo strani, Čačić ni danas nije htio reći, ponovivši 'da se poslovi ne sklapaju preko medija', a samo je načelno ocrtao što po tom pitanju kani Vlada: 'Iako smo u kontaktu s partnerima iz Kine i Rusije, najrealnije je da bi se za 3. maj i Brodotrogir išlo prema domaćim investitorima, i to s oba škvera u bloku, to je naša želja'.
'Traži se zadovoljavajuće rješenje jer ruže ne cvjetaju'
'Jasno je da će se u oba nastaviti proizvodnja, ali i da će brodograđevni segment biti smanjen, pogotovo u Brodotrogiru, te da će se otvarati i neki novi poslovi, a ostali dio, gdje je predviđena marina, ima visoku razinu tržišne kvalitete kao prvorazredna lokacija. Treba tražiti rješenje koje će biti zadovoljavajuće, i mi razmišljamo o povezivanju u ponudi Brodotrogira i 3. maja istoj grupi ponuđača jednostavno zato jer imate jednostavniji i tržišno atraktivniji zadatak, i jedan ozbiljan i dugoročno upitan i neizvjestan, jer brodogradnja u europskim, pa i u svjetskim razmjerima nije djelatnost gdje cvjetaju ruže', zaključio je Čačić.
Premda sindikati nisu zadovoljni što bi Kraljevica mogla završiti u stečaju, određenu utjehu nalaze u dogovoru da će u tom slučaju biti ispunjene sve obaveze prema radnicima temeljem kolektivnog ugovora, a one se vrte oko 55 milijuna kuna, no to se još treba formalno pravno definirati. 'Većina obveza države je oko 15 milijuna, u skladu sa zakonom otprilike 30-ak milijuna, a u skladu s kolektivnom ugovorom oko 55 milijuna kuna obveza prema zaposlenima. Vlada se obvezala da će se obveze prema radnicima izvršiti u skladu s kolektivnim ugovorom', kazao je Čačić.
'Odluka o stečaju Kraljevice je nekvalitetna, ali možemo biti zadovoljni da su prije otvaranja stečaja regulirana sva prava radnika kojima će biti isplaćena zaostala plaća i putni troškovi', kazao je šef HUS-a Ozren Matijašević, a sindikati su apelirali i da zbog smanjenja socijalnog udara škverani dobiju prednost prilikom novog pokretanja proizvodnje na lokaciji Kraljevice. 'Zadovoljni smo ako se bude ostvarivalo, ali u ovim nesigurnim vremenima, tko kome može išta obećati', zaključio je Matijašević.
'Gradit će se brodovi!'
Kad je riječ o Brodosplitu, Čačić je kazao da se s DIV-om još razgovorano to bi trebalo biti gotovo u sljedećih tjedan dana, naime, prihvaćena ponuda je u skladu s uvjetima natječaja, no dubinskim snimanjem otkriveni su neki dodatni troškovi u iznosu od 800 milijuna kuna, koje je Vlada preuzela u različitim formama, a o čemu je obaviještena i Europska komisija pa će stvarno preuzimanje krenuti tek nakon što EK pošalje svoj odgovor. Kazao je i da se još čeka formalni prijedlog iz Uljanika o postupku privatizacije kako bi Vlada o tome mogla donijeti odluku, naime, Uljanik će biti restrukturiran po modelu radničkog dioničarstva.
Sindikati, koji su sastanak oko brodogradilišta pismeno tražili još prije otprilike tri tjedna, pozdravili su nastavak rada povjerenstava za privatizaciju brodogradilišta jer će tako radnici biti upućeni u sve detalje toga postupka, a šef Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević poručio je 'upravama da traže poslove jer bez proizvodnje nema ni opstanka. Otvorena poruka je: ugovarajte poslove, stečajeva neće biti, sve dalje će ovisiti o nama i budućim vlasnicima i investitorima. Dakle, radit će se brodovi'.