Prihod španjolskog lanca modnih trgovina Inditex nadmašio je u trećem tromjesečju pretpandemijsku razinu, a oporavak je bilježio i njegov švedski konkurent H&M, zahvaljujući ponajprije internetskoj prodaji.
Neto prihod španjolske tvrtke porastao je u trećem tromjesečju financijske godine šest posto u odnosu na isto razdoblje pretpandemijske 2019., na 7,39 milijardi eura. Kada se isključe promjene u valutnim tečajevima, veći je za 10 posto.
Isti tempo rasta nastavljen je i od 1. studenog do 10. prosinca, dodaju u Inditexu.
Neto dobit uvećana je u tromjesečnom razdoblju zaključno s listopadom pet posto u odnosu na 2019., na 1,2 milijarde eura.
"Oporavak i dalje jača", istaknuo je direktor Inditexovog odjela tržišta kapitala Marcos Lopez.
Kompanija čiji brendovi, uz Zaru, uključuju i Massimo Dutti, Bershku i Pull&Bear proizvodi više od polovine odjeće u blizini španjolskog sjedišta i isporučuje ih potrošačima brže od konkurencije, pa je pošteđen velike krize u lancima opskrbe.
Švedski H&M izvijestio je pak da mu je neto prihod u razdoblju od rujna do studenog porastao osam posto, na 56,8 milijardi švedskih kruna (6,22 milijarde dolara). Iskazan u lokalnoj valuti, uvećan je 11 posto i dosegnuo je razinu iz istog razdoblja 2019. godine.
U prvih devet mjeseci financijske godine zaključno sa studenim internetska prodaja više je nego udvostručena u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i trebala bi činiti više od četvrtine ukupne prodaje u cijeloj godini, ističu.
Upozorili su ipak da pandemija i dalje utječe na njihovo poslovanje.
Krajem studenog još je uvijek, zbog ograničenja, privremeno bilo zatvoreno oko 115 H&M-ovih trgovina, uglavnom u Austriji i Slovačkoj. Na početku tromjesečja zatvoreno ih je bilo oko sto, uglavnom u jugoistočnoj Aziji.
Inditex je pak priopćio da je svih njegovih 1975 trgovina sada otvoreno.