Dio zagrebačkih vozača taksija odlučio je danas stupiti u bojkot, najavivši privremeno isključivanje s digitalnih platformi putem kojih pružaju usluge prijevoza. Tvrde da ih tehnološke kompanije zakidaju, osobito kada je riječ o raspodjeli prihoda i postotku provizije. S druge strane, tvrtka Bolt iznosi vlastitu stranu priče
Dio zagrebačkih vozača taksija odlučio je danas stupiti u bojkot, najavivši privremeno isključivanje s digitalnih platformi putem kojih pružaju usluge prijevoza. Tvrde da ih tehnološke kompanije zakidaju, osobito kada je riječ o raspodjeli prihoda i postotku provizije. S druge strane, tvrtka Bolt iznosi vlastitu stranu priče, koju prenosi N1.
Vozači ističu da u većini slučajeva, točnije u oko 80 posto vožnji, zarade tek oko 2,5 eura po vožnji. Ukupna zarada po satu, navode, rijetko prelazi između 7,5 i 15 eura, a u to nisu uključeni troškovi goriva, amortizacije vozila niti obveznih doprinosa.
Žele povećanje cijene starta
Zbog toga traže konkretne promjene – žele povećanje početne cijene vožnje na minimalno pet eura, uvođenje fiksne provizije te ukidanje pritiska algoritma koji ih navodi da prihvaćaju jeftinije vožnje kako ne bi bili kažnjeni smanjenim angažmanom. Ovakvi oblici nezadovoljstva nisu izolirani – slični prosvjedi i bojkoti događaju se i u drugim europskim i svjetskim gradovima, što ukazuje na to da se takva problematika pojavljuje diljem svijeta.
Međutim, trajno i univerzalno rješenje još uvijek nije pronađeno, budući da nijedna strana ne pokazuje spremnost na financijski kompromis. Posljedica bi mogla biti povećanje cijena usluge koje bi u konačnici preuzeli sami korisnici – a to bi moglo dovesti do manjeg interesa za korištenje aplikacija poput Ubera i Bolta.
Upiti su upućeni oboma, ali odgovor je stigao samo iz Bolta, koji ističe svoju poziciju i filozofiju poslovanja.
Bolt: Imamo tzv. dinamički model
“Bolt je tržišni lider za vožnje na zahtjev u Hrvatskoj, zahvaljujući uravnoteženom pristupu koji uvažava potrebe korisnika i partnera vozača – pružajući im stabilan prihod, sigurnost i fleksibilnost. Prema svim partnerima odnosimo se s poštovanjem, uz jasno definirane i transparentne uvjete suradnje. Podržavamo pravo partnera vozača na izražavanje svojih stavova, cijenimo otvorenu komunikaciju i povratne informacije partnera vozača koje su ključne za kontinuirano unaprjeđenje naših usluga i podrške”, poručili su iz Bolta.
Dodali su kako su i tijekom prethodnih bojkota uspjeli očuvati dostupnost usluga zahvaljujući opsežnoj mreži vozača: “Tijekom dosadašnjih prosvjeda u Hrvatskoj, usluga putem Bolt platforme ostala je dostupna korisnicima zahvaljujući širokoj mreži tisuću aktivnih partnera vozača čime je osigurana kontinuirana pokrivenost i dostupnost.”
Naknadno su objavili da Bolt platforma za vožnje na zahtjev ne bilježi odstupanja tijekom današnjeg bojkota u Zagrebu – korisnici i dalje uredno koriste uslugu vožnji. "Jednako tako, tijekom svih dosadašnjih prosvjeda u Hrvatskoj, usluga putem Bolt platforme ostala je dostupna korisnicima", navode iz tvrtke te dodaju:
"Kao i prethodnih godina, nakon sezonskog pada potražnje u siječnju i veljači, s prvim znacima lijepog vremena, bilježimo očekivani porast u broju zahtjeva za vožnjama od strane korisnika Bolt platforme. Prateći uobičajeni trend sezonskog rasta potražnje, prošli tjedan je zabilježeno 15 posto povećanje bruto zarade po satu partnera vozača u odnosu na prvi tjedan ožujka.
Bolt ostvaruje prihod isključivo putem provizije koja iznosi 25 posto, kojom financira sve troškove platforme: troškove tehnologije (razvoj i održavanje aplikacije, serveri, navigacija), timova za korisničku podršku i sigurnost, marketing, operativne timove, pravne i financijske usluge, ljudske resurse te najam i održavanje poslovnih prostora."
Iz Bolta također naglašavaju kako se određivanje cijena na njihovoj platformi temelji na tzv. dinamičkom modelu. U tom modelu cijena se formira prema stvarnim uvjetima u danom trenutku, uključujući razinu potražnje, broj dostupnih vozača, lokalna događanja, vremenske prilike i prethodne obrasce korištenja.
CIjene su prikazane unaprijed
“Takav pristup osigurava pouzdanu uslugu uz unaprijed transparentno prikazane cijene. Optimalne cijene vožnji zadovoljavaju potrebe naših korisnika koji nam kontinuirano daju povratne informacije kako se, zahvaljujući razvoju platformi, kultura transporta promijenila i prijevoz više nije luksuz već lako dostupna i praktična usluga za sve građane, za različite prigode. S druge strane, povećana potražnja vožnji omogućuje našim partnerskim vozačima veću aktivnost, više prilika za zaradu i konkurentne naknade, čime stvaramo održiv i pravedan sustav za sve sudionike”, istaknuli su.
Kad je riječ o provizijama, iz Bolta pojašnjavaju da se kroz njih pokriva kompletno poslovanje tvrtke, uključujući razvoj i održavanje platforme, infrastrukturu te podršku korisnicima i vozačima.
“Bolt ostvaruje prihod isključivo putem provizije, kojom financira sve troškove platforme: troškove tehnologije (razvoj i održavanje aplikacije, serveri, navigacija, nap.a.), timova za korisničku podršku i sigurnost, marketing, operativne timove, pravne i financijske usluge, ljudske resurse te najam i održavanje poslovnih prostora.”