NEW EUROPE MARKET

Zbog zvučnih imena na konferenciji u Dubrovniku traži se karta više!

10.06.2015 u 15:26

Bionic
Reading

Treće izdanje New Europe Marketa u Dubrovniku, najvećeg okupljanja medijskih profesionalaca, okupio je 300-tinjak sudionika iz cijeloga svijeta, među kojima su i istaknuta imena televizijske i filmske produkcije

Sudionici prvog panela ovogodišnjeg NEM-a 'Tko komu plaća?', na kojem se tražilo mjesto više, bili su Saša Runjić, ravnatelj programa Hrvatske radiotelevizije, Saša Kramar, predsjednik Uprave Iskona,te Guy Bisson, direktor istraživanja Ampere Analysisa.

Tijekom trodnevnog skupa, na kojem sudjeluje i HRT, ostvarit će se brojni poslovni kontakti, ponajprije kako bi se ušlo u koprodukcije te radi prodaje sadržaja. Tako nakon dokumentarno-igranog serijala 'Hrvatski kraljevi' već postoji veliko zanimanje inozemnih TV kuća za 'Republiku', koja bi trebala biti gotova potkraj godine.

S obzirom na tradiciju i snagu koju imamo da možemo biti veliki igrač ne samo u regiji, nego u ovom dijelu Europe, možemo reći da smo stvarno regionalni BBC, izjavio je na NEM-u Saša Runjić, ravnatelj Programa HRT-a. Dodao je kako HRT planira u sljedećoj godini pokrenuti OTT uslugu koja će biti besplatna za sve kupce, a ne komercijalna na bilo kojoj razini, te da je to investicija isključivo HRT-a. Runjićev zaključak je bio da HRT sebe vidi više kao producenta sadržaja, nego kao emitera. Na pitanje o Ultra HD emitiranju, ravnatelj programa Hrvatske radiotelevizije rekao je da HRT kreće prema tome, ali sporo.

Na panelu 'Kako se pay-TV nosi s krizom?' govornici Scott Ehrlich, direktor platforme The QYOU, Christina Foley, direktorica prodaje i marketinga Playboy TV UK-a, György Bálint, direktor prodaje AMC Networksa središnje Europe,uz moderatora Vedrana Perišića, operativnog direktora Fight Channela, zaključili da nove platforme sve više imaju potrebu za produkcijom originalnog sadržaja unatoč financijskim teškoćama tržišta.

Vrlo žustru raspravu o danas popularnoj temi 'Koliko zapravo vrijede sportska prava?' vodili su Bruno Kovačević, rukovoditelj produkcijskog odjela sporta Hrvatske radiotelevizije, Vuk Mitrovićdirektor za istočnu Europu u Pitch Internationalu, Amory B. Schwartz, direktor QYOU International LTD-a,i moderator rasprave Ivan Blažičko, direktor Sportske dimenzije. Istaknuli su da, iako nacionalne mreže ne mogu više osigurati sve skuplja prava na sportske događaje, ona će uvijek biti prodana novim platformama.

Prvi radni dan New Europe Marketa završio je panelom 'Spoj iz koprodukcijskog raja'. Na panelu su sudjelovali vrhunski svjetski producenti: Tom Fontana, autor 'Oza' i 'Borgija', Bonita Pietila, producentica 'Simpsona', Nigel McCrery, autor 'Nijemog svjedoka', i Peter Naderman, direktor Nadcona i producent trilogije 'Millennium'. Raspravu je vodila producentica i suosnivačica Kinorame Ankica Jurić Tilić, a netom se vratila nakon uspjeha filma 'Zvizdan' u Cannesu.

Tom Fontana otkrio je da radi na novoj seriji 'Killing Fields', reality showu tijekom kojeg će posjećivati mjesta neriješenih ubojstava i istražiti slučaj. Naderman je pak objasnio zašto se danas najbolje prodaju europske kriminalističke serije koje se donedavno nisu mogle prodati u SAD-u, no sada je situacija bitno drugačija.

'Amerikanci su napokon počeli čitati titlove i shvatili da postoje i drugi jezici osim engleskog', kaže producent hit-serija 'Ubojstvo' i 'Most'.