Znate li koje je zanimanje u Europi u top 3 deficitarnih zanimanja? Autolakirer / Autolimar. Razlog?
Nastala je ogromna diferencijacija između percepcije samog zanatskog posla lakirera i limara te samog zanimanja, odnosno tehnologije koja je moguća u tom zanimanju, a posebno robotizacija cijelog procesa u kojem zanimanje ima pravi tehnološki karakter, ali sadržava i 'craft' formu na način da ide do toga da može biti autorsko djelo samog izvođača.
S druge strane potreba za popravkom vozila odnosno radom limara i lakirera postaje goruća tema u Europi zbog klimatskih promjena koje su uzrokovale povećanje šteta na vozilima po pojedinim razdobljima i područjima za čak više od 40% a radi sve učestalijih tuča i ostalih elementarnih nepogoda.
Rješenje za ovaj tzv. perfect storm efekt ima tvrtka Zubak Grupa koja 1. rujna 2023. u Velikoj Gorici otvara AutoZubak EDU Akademiju te AutoZubak PRO centar prijave i procjene šteta. U oba projekta je do sada uloženo više od 2 milijuna eura, a sveukupna investicija u idućih 5 godina procijenjena je na 10 milijuna eura.
Cilj AutoZubak EDU Akademije je popularizirati zanimanje autolimara i autolakirera te privući više učenika u strukovne škole za ta deficitarna zanimanja. Osim toga, cilj akademije je i educirati postojeće autolimare i autolakirere o novim tehnologijama i materijalima koji se koriste u popravku automobila.
Partneri EDU Akademije su vodeće tvrtke u industriji kao što su AkzoNobel, USI Italia, Mirka i SATA, a punu podršku akademiji dali su Fakultet strojarstva i brodogradnje, Prometni fakultet, Elektrostrojarska obrtnička škola te Obrtnička i industrijska škola.
AutoZubak EDU Akademiju osnovana je kao rezultat prvenstveno naših potreba ali i naše ljubavi prema učenju te sa ciljem da automobilskim profesionalcima i onima koji će to tek postati prenesemo vrhunska znanja i nove tehnologije, uz pomoć cijenjenih edukatora i partnera iz industrije. Radi se o jednoj od prvih inicijativa u Hrvatskoj koja želi riješiti deficitarni kadar. Ne postoji jednostavan način da se strukovna zanimanja koja uključuju obuku i školovanje na određenu vještinu nadomjeste na tržištu rada, te tu obrazovne institucije moraju surađivati sa industrijom koja je zainteresirana da se navedena djelatnost razvija, istaknuo je Dimitrije Trbović, član Uprave Zubak Grupe koji će na predstojećem Weekend Media Festivalu govoriti upravo o ovoj gorućoj temi deficitarnih kadrova.
AutoZubak PRO je inovativan i jedinstven projekt u Hrvatskoj pomoću kojeg će klijenti moći napraviti prijavu i procjenu štete na automobilu, kao i popravak te iste štete. Direktnom suradnjom s osiguravajućim kućama će kompliciran i dugotrajan postupak prijave i procjene šteta biti pojednostavljen i ubrzan za bolje korisničko iskustvo i još bržu i veću kvalitetu popravka.
Zubak Grupa će ovim otvorenjem EDU Akademije i PRO centra za prijavu šteta nastaviti slijed ulaganja u zaposlenike, i sadašnje i buduće, kao i u poboljšanje postprodajnih procesa.