Žvakaće gume u trakicama gotovo više nisu dostupne u njemačkim supermarketima, a ne možemo se sjetiti ni kad smo ih zadnji put vidjeli u hrvatskim trgovinama. No njima se i dalje trguje online, i to po apsurdno visokim cijenama. Što je posrijedi?
Oni koji na blagajnama njemačkih trgovina u posljednje vrijeme traže žvakaće gume u trakicama u većini slučajeva ostaju praznih ruku. Nekad popularne trakice gotovo se više ne mogu pronaći, a situacija nije puno drugačija ni u Hrvatskoj. Ipak, još uvijek ih možete kupiti online, ali su im cijene eksplodirale posljednjih nekoliko mjeseci.
Trakica Wrigley's Spearminta (komad, ne cijeli paket) u nekim online trgovinama sada se prodaje za 60 centi. Pakiranje od njih 120 u online trgovini njemačkog Kauflanda tako stoji gotovo 68 eura. Usporedbe radi, prije samo godinu dana žvakaća guma u traci u trgovinama je koštala oko sedam centi.
Iz Marsa, Wrigleyjeve matične tvrtke, kažu da takav rast cijena nema veze s njima te da one ovise o trgovcima. Troškovi proizvodnje porasli su kao rezultat rata u Ukrajini, a između ostalog se zbog toga promijenila receptura. No pravi razlog eksplozije cijena njihovih žvakaćih guma ipak je neki drugi. Kako piše njemački Spiegel, Wrigley ih je krajem prošle godine prestao proizvoditi. Paketi koji su još u prodaji zapravo su preostale zalihe.
Visoke cijene pokazuju da je sve manja ponuda popraćena velikom potražnjom za ovim žvakaćim gumama, a to ih, kako stvari stoje, čini trenutačno vrlo vrijednom robom. Mnogi kupuju posljednje zalihe tako da još neko vrijeme mogu uživati u njima, drugi pak jer ih podsjećaju na djetinjstvo.
I dok danas na tržištu prevladavaju žvake u dražejama, 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća svijetom žvakaćih guma dominirale su trakice. Tijekom 80-ih godina u Europi je bilo više jakih igrača na tržištu, pa je tako u Italiji bio Perfetti, u Francuskoj Hollywood, a u Nizozemskoj Maple Leaf. U Njemačkoj su uz Wrigley najpopularniji bili Hitschler (danas Hitschies) i OK.
Preuzimanjem Wrigleyja, Mars je osvojio police trgovina u Njemačkoj markama Wrigley, Extra i Big Red, a toliko je bio uspješan da se ponuda drugih proizvođača uskoro smanjila i na kraju gotovo nestala. Uzgred rečeno, i kod nas popularni Orbit nalazi se u vlasništvu Wrigleyja, dakle Marsa.