Proteklog vikenda na hrvatskim prometnicama poginula je jedna osoba, a policija je zabilježila više od 5400 prekršaja, od čega preko 1900 slučajeva prebrze vožnje, izvijestilo je u ponedjeljak Ravnateljstvo policije.
Uz 1902 prebrze vožnje policija je od najtežih prekršaja zabilježila 778 nekorištenja sigurnosnog pojasa, 303 nepropisna korištenja mobitela tijekom vožnje te 392 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola.
Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je sisačko-moslavačko područje s 316 takvih prekršaja, dok je najveća prekoračena brzina (186 kilometara na sat) izmjerena je na primorsko-goranskom području.
Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području splitsko-dalmatinske policije (67), dok je najveća koncentracija alkohola od 2,99 g/kg izmjerena na sisačko-moslavačkom području.
Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na zagrebačkom području, gdje je zabilježeno i najviše prekršaja zbog mobitela za vrijeme vožnje.
Zaustavljen je i 21 ponavljač najtežih prekršaja, najčešće zbog vožnje pod utjecajem alkohola i brzine.
U prvoj polovici godine na cestama poginule 132 osobe
Na hrvatskim cestama u prvoj polovici ove godine poginule su 132 osobe, što je 18 smrtnih slučajeva više nego lani. Prema crnoj statistici gotovo svaka treća osoba poginula je na motociklu.
- Ne ginu više oni mladi ljudi koji su nekada ginuli na mopedima i motociklima, ginu sve dobne skupine. Kažem, postao je popularan, ali ono što isto tako moram istaknuti - najčešće smrtno stradavaju zbog svojih grešaka, rekao je Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije.
Kako bi se povećala sigurnost u prometu policija provodi edukativne ali i represivne mjere u smislu strožih kazni, a cilj je prepoloviti broj smrtnih slučajeva do 2030.
S početkom turističke sezone, znatno je povećan i priljev vozila.
- Pogotovo možda gledatelji i slušatelji pamte zadnji vikend u lipnju, mjesecu kad su se, pretpostavljamo, svi vraćali sa starih godišnjih odmora. Na nekim dionicama su zabilježeni povećanja prometa od 40 do 50% u odnosu na isti vikend prošle godine, kazao je Hrvoje Ordulj, šef odjela za sigurnost prometa u HAC-u za Dnevnik HRT-a.
Promet pojačan, infrastruktura ostala ista
Promet se godinama povećava dok je infrastruktura ostala ista, pa do proširenja autocesta ili gradnje novih jedino što preostaje je pojačati sigurnosne elemente.
- Na dobrom dijelu dionica obnavlja se asfalt, mijenjaju se zaštitno odbojne ograde, ulaže se u digitalnu infrastrukturu, promijenjene su kamere na autocestama, istaknuo je Ordulj.
Sve se više oslanja i na različita tehnološka rješenja. U izgradnji druge cijevi tunela Učka postavljena je moderna oprema koja uključuje sustav detekcije incidenata i sustav nadzora vozila koje prevoze opasne terete.
- Prvenstveno se izbjegavaju tzv. sekundarni incidenti koji mogu imati jako velik učinak zbog skučenog prostora i teških posljedica u slučaju pojave požara i teškog eventualnog pristupa za hitne službe, pojasnio je Ivan Bilać iz Eccos inženjeringa.
Na snagu je stupila i nova uredba EU-a prema kojoj svi novi automobili moraju biti opremljeni pametnim sustavima pomoći, a morat će imati i tzv. crnu kutiju.
- Trebamo imati druge mjere koje će ublažiti posljedice prometnih nesreća, odnsono koje će ako vozač pogriješi doprinijet tome da ne dođe do nesreće odnosno ako do nje dođe da budu posljedice što manje, upozorio je dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić.
Tako će u slučaju prekoračenja brzine zvučni ili vizualni signali upozoravati vozače, a sustav će moći i automatski smanjiti pritisak na papučicu gasa.