Ima ljudi koji na putovanjima vole razumna iznenađenja, pa onda tako biraju i smještaj. A ima ih - i to puno - koji jednostavno vole znati što mogu očekivati od hotela u kojem će se odmarati, pa se često drže provjerenih opcija. Za tu kategoriju odavno su izmišljeni hotelski lanci. No, koji je od njih najbolji, a kojem bi bilo bolje da stavi ključ u bravu?
Američka korporacija Bounce - neka vas ne zbuni što su im temeljna djelatnost spremišta za prtljagu širom svijeta, uključujući Dubrovnik i Split - odlučila je odgovoriti na ova pitanja rangirajući najpopularnije svjetske hotelske lance prema različitim kriterijama: prosječna ocjena gostiju na tri platforme (Bestcompany, Facebook i Trustpilot), broj godišnjih pretraga na pretraživaču Google, broj zemalja u kojima su dostupni, ukupni broj hotela, godišnji prihod i broj hotela s pet zvjezdica.
Da ne duljimo, kombinacijom svih kriterija na prvom je mjestu s ocjenom 8/10 Hilton Hotels & Resorts, lanac s 584 hotela u 124 zemlje svijeta, od kojih su (možda bi se očekivalo više) njih sedam u kategoriji pet zvjezdica. Na Googlu je u posljednjih godinu dana zabilježeno 8,74 milijuna pretraga za Hiltonom.
Na drugom mjestu je Holiday Inn s ocjenom 6,83/10, kao dokaz da na vrhu ne moraju biti najluksuzniji. Dapače, ovaj lanac osnovan u Memphisu obično se stavlja u klasu 'budget' hotela, a takvih imaju čak 1190 u 54 zemlje. To im je donijelo široku dostupnost svim zainteresiranim gostima, a dodatno ih je pogurala popularnost na pretraživačima, pa Google bilježi više od 25 milijuna pretraga za Holiday Innom. Bez obzira što nemaju hotela s pet zvjezdica, gosti ovaj lanac vole, tako da im je prosječna ocjena u recenzijama 4 od mogućih pet.
Lanac luksuznih hotela Four Seasons je na trećem mjestu, sa 6,33/10 bodova. Oni imaju znatno manje lokacija od prva dva plasirana, 122 u 47 zemalja, no svaki je od njih vrlo visoke klase, čak ih je 101 s pet zvjezdica, daleko najviše od svih obrađenih. Ono što ih dodatno izdvaja jest čak 2,1 milijardu dolara prihoda, samo je Hilton jači od njih.
Po istom istraživanju došli su i do najlošijih, odnosno najmanje dobrih lanaca među 19 analiziranih lanaca. Tako se na dnu - možda iznenađujuće s obzirom na razvikanost - nalazi svojedobno vrlo ugledni Park Plaza Hotels & Resort, koji je osvojio samo 2 od 10 mogućih bodova. Zastupljeni su u samo sedam zemalja, među kojima je i Hrvatska, što ih čini vrlo slabo dostupnima za potencijalne goste. Rezultat je da imaju uvjerljivo najmanji broj Google pretraga, oko 155 tisuća godišnje. Nije im pomoglo ni to što su na tri ocjenjivačke platforme recenzijama gostiju dosegli prosječnih samo 3,6 od pet, a ni prihod im nije naročit u odnosu na konkurenciju, malo više od 170 milijuna dolara.
Tek malo bolji je lanac jeftinih motela i hotela Econo Lodge, dio grupacije Choice, s 2,17 bodova. Imaju 779 objekata, ali samo u SAD-u i Kanadi, no vrlo su traženi, s više od 4 milijuna pretraga na Googlu. Ipak, boljeg plasmana koštale su ih loše recenzije, s prosječnom ocjenom 2,3 te mali prihod, ispod 400 tisuća dolara. Još jednu stepenicu iznad je Accorov lanac Raffles Hotels, s 3,25 bodova. Imaju 21 hotel u 15 zemalja, pa su vrlo slabo dostupni, ali ih je čak 11 s pet zvjezdica. Unatoč tome, gosti su im dali prosječnu ocjenu od samo 3,9, pa su ih i na Googlu tražili samo oko 600 tisuća puta.
Zanimljivo je promatrati i tko su najbolji, odnosno najgori prema pojedinom kriteriju.
Najbolje recenzije ima St. Regis, dio Marriott Internationala, koji na tri platforme ima čistu peticu. Njihov najjači adut su luksuz i usluga na razini pet zvjezdica, neki od njihovih hotela - recimo u Veneciji ili Chicagu - doista su impresivni. Inače, korporacija Marriott International vlasnica je i drugoplasiranog i trećeplasiranog u ovoj kategoriji, lanaca JW Marriott i Sheraton Hotels, koji imaju prosječnu ocjenu 4,9, odnosno 4,6. Na drugom kraju ove ljestvice je Econo Lodge, s prosječnom ocjenom od samo 2,3, najviše zbog 'tankog' doručka i skrivenih troškova koje gosti naknadno plaćaju.
Najčešće pretraživani hotelski lanac na Googlu je, kako smo već rekli, Holiday Inn, s 25,4 milijuna pretraga u godinu dana, skoro dva i po puta više od sljedećeg na listi, Hiltonovog lanca DoubleTree. Na dnu je spomenuti Park Plaza s mizernih 155 tisuća pretraga.
Autori ove analize u obzir nisu uzeli neke od lanaca koji bi možda mogli poremetiti dio redoslijeda, primjerice Aman Aman Resorts, Hyatt Hotels i Ibis, no kako u nekim kategorijama za njih nisu mogli dobiti relevantne podatke radije su ih izostavili. Neobično je i što kao izvor recenzija i ocjena korisnika nisu uzeli neke od platformi koje su možda i popularnije od onih triju korištenih, posebno Booking.com i Hotels.com, na kojima se recenzije mogu ostavljati samo ako ste doista bili u nekom hotelu.