Kina je zemlja s najviše linija superbrzih vlakova u svijetu, a nedavno je predstavila prvi svjetski viseći vlak s trajnim magnetima čiji vagoni levitiraju čak i bez električnog napajanja.
Eksperimentalna linija Crvene željeznice, dugačka 800 metara, izgrađena je u okrugu Xingguo u južnokineskoj pokrajini Jiangxi. Novi kineski vlak koristi tehnologiju magnetne levitacije, ali za razliku od standardnih magleva koji voze po tradicionalnim tračnicama, on visi ispod elegantne konstrukcije na čeličnim stupovima desetak metara iznad zemlje, zbog čega je dobio nadimak 'nebeski vlak'.
Umjesto pomoću elektromagneta koji se napajaju električnom energijom, ovaj maglev lebdi ispod svoje tračnice zahvaljujući snažnim trajnim magnetima. Ti inovativni magneti proizvedeni od rijetkih zemnih metala - poznatih kao 'rijetke zemlje' - stvaraju konstantnu silu koja može podići kompoziciju od dva mala vagona s 88 putnika. Budući da levitira u zraku, vlak se kreće potpuno nečujno i bez trenja pa mu je za vožnju dovoljna mala količina električne energije.
Eksperimentalni viseći maglev kreće se brzinom od oko 80 kilometara na sat. U planu je izgradnja druge pokusne linije u duljini od 7,5 kilometara na kojoj bi vlak prometovao brzinom od oko 120 kilometara na sat. Ipak, čini se da će se ta tehnologija teško probiti izvan Kine. Naime, za izradu permanentnih magneta potrebne su znatne količine rijetkih zemnih metala. Riječ je o sedamnaest kemijskih elemenata sa sličim kemijskim svojstvima. Ti su elementi doduše obilno prisutni u Zemljinoj kori, ali su obično raspršeni i rijetko se nalaze koncentrirani u rudama tako da je njihova proizvodnja neisplativa.
Za izradu trajnih magneta koriste se legure rijetkih metala poput samarija, gadolinija, disprozija i praseodimija. Rijetke zemlje koriste se i za druge proizvode visoke tehnologije i smatraju se jednom od ključnih strateških sirovina budućnosti. Koliko je poznato, u Kini se nalazi 40 posto svjetskih zaliha rijetkih zemnih metala, a ta zemlja trenutno drži gotovo 85 posto svjetske proizvodnje tih metala. Stoga, ukoliko ne dođe do nekih velikih geopolitičkih promjena, ili se ne otkriju neka nova nalazišta rijetkih zemalja, čini se da će revolucionarni viseći maglev u dogledno vrijeme prometovati samo unutar kineskih granica.