Neumorne statistike kazuju da se velika većina čitatelja često zaustavi samo na čitanju naslova bez ulaska u sam tekst. To je naravno loše - prvenstveno za čitatelje, ali i za novinarstvo jer zapravo se čitatelji samo površno informiraju o određenim temama, odnosno naslov ne može biti sažetak kompletnog članka… Ili možda ponekad i jest? Uzmimo za primjer Vespu Elettricu.
Gotovo sa stopostotnom sigurnošću tvrdimo kako svaki punoljetni građanin na spomen ove dvije riječi točno zna o čemu se radi. Vespa je od 1946. godine jednostavno postala sinonim za gradski skuter i svatko ima točno u glavi izgled tog dvokotača bez ikakvih dodatnih objašnjenja.
Riječ Elettrica pak također može značiti samo jedno - da je riječ o električnoj verziji legende. Trebamo li zapravo uopće ići u dodatna objašnjenja? Pa ipak treba, da se vidi koliki je napredak danas napravio Piaggio u polju električnih skutera, jer upravo je ova Vespa izlog trenutačnih tehničkih mogućnosti talijanskog proizvođača.
Počnimo s izgledom. Bio bi uistinu pravi grijeh pretjerano intervenirati u dizajn Vespe: Vespa uvijek mora biti Vespa. To je zapravo vrlo zahtjevan posao za dizajnere, jer ipak trebaju ponuditi nešto novo, a pritom se ne smije narušiti tradicija. U ovom slučaju to je riješeno na opće zadovoljstvo - na prvi pogled znate da je riječ o Vespi, a opet stavite li pored nove i onu staru Vespu, vidjet ćete koliko je toga promijenjeno, odnosno modernizirano kroz godine.
Vespa i multimedija
Vespa Elettrica ne nudi vozaču samo avangardni električni pogon, već niz rješenja koje omogućuju jednostavnu i sigurnu vožnju. Tako se primjerice TFT digitalna instrument ploča povezuje s Vespa Mia aplikacijom putem Bluetootha te pretvara instrument ploču u vrhunski infotainment sustav.
Možete pratiti različite parametre vozila, javljati se na pozive, provjeravati poruke, koristiti glasovne naredbe i slušati glazbu. U principu, vrlo slično onome na što ste navikli u modernim automobilima…
Avangardni dizajn Elettrice preuzima kultnu siluetu te dodaje poboljšane performanse i dašak sportskog stila, što se vidi u upotrebi crvene boje na opruzi prednjeg amortizera, zaštiti motora i detaljima pločice s imenom modela. Sigurni smo kako je slučaj Vespe Ellttrice tipičan case study na svim fakultetima dizajna upravo zbog tog spoja modernog i tradicije.
Kada smo riješili pitanje dizajna, vrijeme je pozabaviti se s tehnologijom. Vespu Elettrico pokreće, kao što sam naziv govori, električni motor koji razvija najveću snagu od 4 kW. Možda će postati puno jasnije kada te brojke prevedemo u konkretne performanse.
Vespa Elettrica razvija najveću brzinu od čak 70 km/h čime apsolutno zadovoljava sve kriterije gradske vožnje, čak i kada krenete na brze prometnice. Uz to, doseg iznosi okruglu troznamenkastu brojku od 100 kilometara. Treba ipak naglasiti kako je riječ o dosegu kada imate uključen ECO mod. U tom programu Vespa ubrzava linearno kako bi se uštedjela energija i krajnja brzina je nešto manja. U sport modu (kada je snaga u potpunosti oslobođena), Elettrica ima doseg od 70 kilometara koji je dovoljan i za dvodnevne gradske potrebe.
Samo punjenje nije neki pretjerani bauk, jer Elettricu je krajnje jednostavno koristiti. Prostor ispod sjedala osim što može primiti odgovarajuću kacigu, sadrži i kabel za punjenje baterije koji se može priključiti u standardnu utičnicu ili na javni punjač. Baterija se do kraja može napuniti za samo 4 sata. Životni vijek baterije je tisuću punjenja.
Cijena Vespe Elettrice sa svim davanjima iznosi 52-240 kuna. To je praktično usporedivo sa benzinskom izvedbom istog modela od 300 ccm. U principu, ne idete li izvan grada, Elettrica je krajnje logičan izbor jer ćete značajno uštedjeti na gorivu, a uz to ipak možete biti ponosni da ste dali vaš ekološki doprinos očuvanju planeta.
Piaggio nudi i verziju gdje je maksimalna brzina ograničena na 45 km/h i koja stoji 49.840 kuna. Razlog te ponude je, kao što pišu zakoni, mogućnost upravljanja već s B kategorijom.
Vespa Elettrica još uvijek nije najprodavanija Vespa na tržištu, ali će sigurno to postati za koju godinu, jer je upravo ona taj idealan spoj tradicije i moderne tehnologije. Ona je, najjednostavnije rečeno, odabir svih generacija vozača!