CEO BLOG: Mihaela Slamar

Kakve lidere traži Gen Z? 'Morate pokazati empatiju i pružiti im emocionalnu podršku'

Mihaela Slamar
Mihaela Slamar
Više o autoru

Bionic
Reading

Predsjednici te glavni izvršni direktori (CEO) najvećih, najmoćnijih i najpropulzivnijih hrvatskih kompanija na tportalu pišu o svojim poslovima, poteškoćama, prilikama i promašajima, ali i o svim temama koje smatraju bitnima. Mihaela Slamar, direktorica tvrtke za poslovno savjetovanje LQ, piše pak o izazovima u razvoju ljudskih potencijala unutar kompanija

U LQ-u čvrsto vjerujemo u ljudski potencijal. Uvjereni smo da svaka osoba na svom radnom mjestu teži izvrsnosti, želi aktivno doprinositi uspjehu organizacije i traži dublji smisao u svom radu. Naše uvjerenje temelji se na onome što svakodnevno svjedočimo na edukacijama – ljudi su otvoreni za nova znanja i vještine te žele postati bolja verzija sebe, kako u profesionalnom, tako i u osobnom životu.

Važnost kontinuiranog razvoja zaposlenika

Nakon naših edukacija često primamo povratne informacije o značajnom porastu zadovoljstva zaposlenika, kao i pozitivnim promjenama u organizacijskoj kulturi i atmosferi. Ovi rezultati proizlaze iz činjenice da oni jačaju svoje samopouzdanje, postaju učinkovitiji u obavljanju zadataka, a međuljudski odnosi se unapređuju dubljim razumijevanjem i povezanošću koja se razvija tijekom i nakon edukacijskog procesa.

Sjećam se jednog gospodina, voditelja u proizvodnji iz manjeg mjesta u Hrvatskoj, a koji je bio nekoliko godina od mirovine, no prvi put u svojoj dugogodišnjoj karijeri došao je na edukaciju. Na početku je bio oprezan i skeptičan, bio je u otporu jer je smatrao da je preblizu mirovini da bi učio nešto novo. No tijekom edukacije doživio je pravu promjenu. Osjetio je podršku trenera i grupe, imao priliku podijeliti svoje izazove u vođenju ljudi i dobio konkretne informacije koje su mu omogućile da promijeni pristup i unaprijedi svoj rad. Na kraju je priznao da je to najbolje poslovno iskustvo koje mu se dogodilo i koliko bi mu bilo lakše da je neke stvari ranije spoznao.

Hard vs. soft vještine u modernom poslovanju

Usvajanje hard vještina, poput upravljanja strojem ili procesom, može biti jednokratan zadatak koji se povremeno osvježava u slučaju novih nadogradnji ili promjena. Međutim rad na soft vještinama kontinuiran je proces, jer smo mi ljudi puno složeniji od strojeva. Naša emocionalna stanja, međuljudski odnosi, razlike među generacijama te stavovi i uvjerenja koje nosimo sa sobom svakodnevno oblikuju naš radni život. Upravljanje tim aspektima nije samo odgovornost za vlastito ponašanje, već i za međusobnu dinamiku i odnose s drugima.

Danas, kada promatramo organizacije, vidimo puno veću otvorenost prema educiranju njihovih kadrova. Organizacije su sve više svjesne toga da uspjeh ovisi o ljudima — njihovim sposobnostima, spremnosti na učenje i otvorenosti za promjene. Upravo zbog ljudskog elementa vještine poput vođenja ljudi, komunikacije, emocionalne inteligencije, timskog rada i rješavanja konflikata zahtijevaju kontinuiran rad i razvoj te su to teme zbog kojih nam organizacije pristupaju.

Procjena i razvoj kompetencija zaposlenika

Također, prepoznaje se važnost poznavanja kompetencija zaposlenika i timske krvne slike, u čemu pomažu procjene. Na osnovi procjena, odnosno assessmenta, dobivamo puno jasnije informacije o tome kakvi su zaposlenici kao profesionalci, koje su im snage, slabosti, motivatori, vrijednosti, kakvih su tipovi osobnosti te kako se uklapaju na svoje radno mjesto te u tim i organizaciju.

Napraviti procjenu zaposlenika prije edukacije daje jasnoću HR-u na kojim kompetencijama treba raditi individualno, a na kojima grupno. Svakom pojedincu pak dublje poznavanje sebe i razumijevanje toga kako njegova osobnost utječe na rad s drugima pomaže da se prilagodi, da zna bolje komunicirati i pristupati različitim osobama.

Izazovi modernog liderstva

Izazovi s kojima se lideri danas susreću puno više nego prije su međugeneracijska suradnja i komunikacija, motiviranje, mentoriranje i povratna informacija.

Gen Z traži lidera koji pokazuje empatiju, pruža emocionalnu podršku i jasno komunicira o svrsi organizacije. Oni cijene fleksibilnost, ravnotežu između posla i privatnog života te tehnologiju koja omogućava učinkovit rad. Jasno postavljanje granica, transparentnost u komunikaciji i mogućnost autonomije u radu ključni su za njihovu motivaciju.

Također, traže kontinuirani razvoj i prilike za napredovanje, uz brzu povratnu informaciju i priznanje uspjeha. Lideri koji uspješno upravljaju ovom generacijom moraju biti sposobni prilagoditi svoj stil vođenja, kombinirajući strukturu i slobodu, a to je proces koji znači otpuštanje vlastitih uvjerenja, stavova te otvorenost novim ponašanjima i očekivanjima ove generacije.

Mentoriranje i motiviranje također dolaze kao zahtjev nove generacije jer ona traži podršku u radu te mogućnost učenja od drugih i dobivanja povratne informacije o svom radu.

Organizacije koje zanemare razvoj svojih ljudi, koje ne potiču njihovu fleksibilnost i ne ulažu u njihov osobni i profesionalni rast suočit će se s izazovima u vođenju i napretku. Zatvoreni umovi, oni koji nisu spremni na promjene i nove pristupe, ne mogu održati konkurentnost i voditi organizaciju naprijed. Na tržištu koje se stalno razvija i transformira ulaganje u ljude i njihovu edukaciju nije samo investicija u njihov osobni razvoj, već i u održivost i rast same organizacije.

LQ-ovi treneri kao nositelji promjena

Naši treneri dolaze iz poslovnog svijeta, a hodali su u cipelama naših polaznika te se suočavali s njihovim izazovima i problemima. Zbog toga imaju duboko razumijevanje situacija koje se svakodnevno događaju na radnom mjestu te i na osnovi svog iskustva mogu pružiti smjernice i podršku pri njihovom rješavanju i postizanju promjena. Svaki naš trener također je certificirani coach, što im omogućuje da u treninzima koriste vještine coachinga, pomažući polaznicima da dublje promišljaju i samostalno dolaze do vlastitih rješenja.

Učenje i usvajanje novih vještina za nas je proces koji ne prestaje, baš kao ni za druge. Najbolji učitelji su oni koji ne prestaju ulagati u sebe te nikada ne staju s učenjem i osobnim razvojem. Danas je nemoguće stati s ulaganjem u sebe jer se svijet mijenja, promjene su brže i ako ne reagiraš, ne osluškuješ, ne usvajaš nove vještine, ne možeš ići naprijed.

Radimo na tome da ostanemo najbolji edukatori

Svake godine organiziramo Trenerske dane, na kojima nam se pridružuju domaći ili strani predavači, treneri i eksperti iz specifičnih područja. Na ovim događajima aktivno radimo na usvajanju novih alata i tehnika te ih kasnije primjenjujemo u našim treninzima. Ove godine smo pak uveli interne radionice dijeljenja znanja, na kojima treneri razmjenjuju tehnike, iskustva i metode koje su usvojili kroz samostalne edukacije i osobna iskustva. Na mjesečnim trenerskim sharing sastancima potičemo razmjenu ideja, međusobnu podršku i zajedničko učenje.

U LQ-u želimo i radimo na tome da ostanemo najbolji edukatori i podrška u razvoju ljudi na tržištu, donoseći svjesnost i transformaciju u živote lidera i organizacija. To je moguće samo ako se i mi transformiramo, ako ulažemo u svoj razvoj i promjene na bolje, jer jedino tako moći ćemo prenijeti tu promjenu našim polaznicima.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.