BLOG: VITA JELA

Kerumovi kao turistička atrakcija

11.04.2013 u 16:55

Bionic
Reading

Kerumovi kao turistička atrakcija

Split je postao tako uspješna turistička destinacija zahvaljujući svom gradonačelniku Kerumu koji je pravi brand – izrekla je, a tko drugi nego Kerumova seka, Nevenka Bečić. Slično se prethodno predstavio i sam Kerum: “Mi smo u četiri godine od Splita napravili senzaciju“, pohvalio se.

Proglašavanje Keruma za najjači splitski brand, važniji valjda i od Dioklecijana, dio je njegove predizborne kampanje. Suprotno svojim prijašnjim tvrdnjama da odustaje od politike, splitski gradonačelnik, odlučio je, ipak ide po drugi mandat, hvaleći se da sada barem zna zanat. Što će reći da se u protekle četiri godine učio znanju. Bila je to za Split jako skupa škola.

Kerum je zaista uspio postati marka, ali kakva? Brand neobrazovanosti, primitivizma i bezobzirnog iskorištavanja funkcije za privatne interese. Nema mnogo destinacija u kojima gradonačelnik mjesecima uopće ne dolazi na posao, nego sređuje vlastite, u probleme zapale, poslove. Nema mnogo gradova u kojima su nepotizam i pogodovanje vlastitoj obitelji tako javni i drski: brat i sestra poteštat i predsjednica gradske skupštine, sva bliža i dalja familija po gradskim uredima. Prelijevanje gradskih sredstava u forsiranje projekata koji podižu vrijednost Kerumove imovine. Grad podno Marjana čudo je neviđeno i po tome što mu prvi čovjek u vremenu teške krize i besparice najprečim i najisplativijim investicijama smatra one u križeve i spomenike. Željko Kerum zbilja je od Splita napravio senzaciju. Ali negativne prirode. Svojevrsni grad slučaj. Nije za pokazivanje, nego na sramotu.