ANTISTRES I NOSTALGIJA

Amerikanci i Britanci poludjeli za bojankama za odrasle

07.04.2015 u 15:07

Bionic
Reading

Na vrhu Amazonove top ljestvice najprodavanijih knjiga u Americi trenutačno se nalazi bojanka za odrasle škotske ilustratorice Johanne Basford

'Tajni vrt', bojanka Johanne Basford s raskošnim crtežima flore i faune do danas je prodana u 1,4 milijuna primjeraka širom svijeta, a nedavno izdani nastavak 'Začarana šuma' već bilježi 226 tisuća prodanih primjeraka.

Takvom fenomenalnom uspjehu nisu se nadali ni izdavači, a zasluge za to djelomično pripadaju i američkoj glumici i glazbenici Zooey Deschanel, koja je link o knjizi podijelila svojim obožavateljima na Facebooku, i južnokorejskoj pop zvijezdi Kim Ki-Bumu, koji je svojih 1,6 milijuna obožavatelja obavijestio slikom na Instagramu.

No nisu samo Amerikanci ludi za bojankama za odrasle. Na Amazonovoj top ljestvici najprodavanijih knjiga u Britaniji četvrto mjesto zauzima bojanka 'Art terapija' Richarda Merritta, bojanka 'Kraljevstvo životinja' Millie Marotta na sedmom je mjestu, a na devetom bojanka koja traži i nešto razmišljanja. Naslovi Johanne Basford na drugom su i osmom mjestu, što znači da polovicu Amazonove top ljestvice 10 najprodavanijih knjiga u Velikoj Britaniji čine bojanke za odrasle.

Ludilo oko bojanki za odrasle uzrokovano je njihovom opuštajućem djelovanju, smatra Ana McLaughlin, voditeljica promidžbe i marketinga nezavisnog britanskog izdavača Michaela O'Mara, koji su do danas prodali 340 tisuća primjeraka bojanki.

'Naše prvo izdanje 'Kreativno bojenje za odrasle' iz 2012. zabilježilo je znatnu prodaju i u ponovljenom lanjskom izdanju, ali pravi uzlet prodaje zabilježili smo u lipnju s bojankom 'Art terapija'. Antistresna bojanka omogućila je ljudima da uživaju u nečemu što se smatralo potpuno djetinjastim' rekla je McLaughlin.

'Mislim da je stvarno opuštajuće isključiti se i učiniti nešto analogno', kaže Johanna Basford i objašnjava da mnogim ljudima prazan list izgleda zastrašujuće dok s bojankama samo trebate upotrijebiti boju. Osim opuštajućeg faktora, kaže da veliku ulogu za uspjeh bojanki za odrasle igra i nostalgija, a mnogi su priznali kako tajno boje svoje bojanke kad im djeca odu u krevet.

'Sada je to postalo društveno prihvatljivo, kategorija za sebe. To su sad knjige i za odrasle', kaže Basford.