Balet Dodir u koreografiji Rami Be'era posljednja je premijera na 56. splitskom ljetu
Posljednja premijera na 56. splitskom ljetu je plesna koreografija Rami Be'era pod nazivom 'Dodir', čija je praizvedba najavljena za 3. kolovoza u kazališnoj zgradi. Tijekom proteklih sezona, splitska publika već je imala prilika susresti se s djelima izraelskog koreografa, umjetničkog ravnatelja Kibbutz Contemporary Dance Company, kroz naslove Magnum i Screen Saver.
Vjeran svojoj poetici, Rami Be'er naglašava da u svojim koreografijama nikad ne teži klasičnoj naraciji, već da nastoji kod gledatelja pobuditi vlastiti, osobni doživljaj predstave.
'Svi elementi predstave (pokret, kostimi, scena, svjetlo) tvore jedan zaseban svijet od kojeg gledatelj može uzeti nešto i postaviti si pitanja. Nastojim pozvati gledatelja na putovanje, na susret sa samim sobom. Zapravo, koreografiju gledatelj može najbolje doživjeti kroz vlastitu emociju i iz vlastite pozicije', rekao je.
Uz koreografiju, izraelski koreograf potpisuje i scenografiju, kostime te oblikovanje svjetla i zvuka potvrđujući se kao kompletni autor predstave. Tematiku svog novog projekta približio je tako tek kroz nekoliko ključnih pojmova kao što su konflikt, rat, nježnost, ljubav, sjećanja, korijenje te kroz odnose pojedinca i društva te odnose unutar para.
U svom pristupu, Rami Be'er više stremi k modernom plesnom izričaju u kojem se koristi čitavo tijelo, a ne naglašava se samo određeni korak ili element.
Upravo je takav, oslobođeniji i umjereno moderni izričaj itekako dobrodošla platforma za splitski ansambl koji je većinu protekle sezone proveo izvodeći mahom klasične naslove.
Koreograf uvijek spominje presudni utjecaj glazbe na njegovu poetiku, koja ga potiče na stvaranje slika i na pretvorbu zvuka u pokret te kako u konačnici teži potpunom sjedinjenju glazbe i pokreta.
Među rezolutno suvremenim i koherentnim glazbenim odabirom nove koreografije za 'Dodir', koji seže od Laibacha preko Einstürzende Neubauten do Radioheada, našla se, posve neočekivano, i tradicionalna Dalmatino, povišću pritrujena kojom se otvara komad. Taj kuriozitetni izlet u lokalni folklor izraelski koreograf je na novinskoj konferenciji objasnio utjecajem Almire Osmanović, ravnateljice baleta HNK Split i njezinog supruga Jakova Sedlara