OŠTRA PERA

Bira se najbrutalnija književna kritika godine

15.01.2013 u 10:00

Britanski online literarni časopis Omnivore pozvao je svoje čitatelje da glasaju za najbolju negativnu kritiku godine, tzv. Hatchet Job of The Year, za koju su između ostaloga predloženi književni kritičari Washington Posta i New York Review of Books, dok se među knjigama na kojima su oštrili pera nalaze djela Martina Amisa i Salmana Rushdieja

Hatchet Job of the Year je nagrada koju dobiva najnemilosrdnija književna kritika posvećena nekom novom djelu, a koju je ustanovio britanski online literarni časopis Omnivore. Cilj je istaknuti 'najduhovitnije, najljuće i najdublje' književne kritike u 2012. godini, s namjerom 'podizanja nivou profesionalne književne kritike i duhovitosti u kulturnom novinarstvu', dok se prijezir rezervira za 'intelektualnu lijenost, ulizivanje i loš izbor pridjeva' u književnoj kritici. U manifestu koji prati osnivanje ove nagrade kaže se i kako 'treba sasjeći ego autora', a 'loše urednike pozvati na odgovornost', dok se 'književni kritičari danas suočavaju s velikim izazovima'.

U svakom slučaju, za ovogodišnji Hatchet Job of The Year nominirane su kritike koje su pokopale knjige Martina Amisa, Salmana Rushdieja, Naomi Wolf, Andrewa Motiona, Richarda Bradforda i drugih. Objavljene su u utjecajnim društveno kulturnim novinama i medijima kao što su Washngton Post, Guardian, New York Review of Booksa, Sunday Times, a vrijedi i napomenuti da se među izdvojenim 'zlim kritičarima' našao i podjednak broj žena, koje su rodno ravnopravne barem u ovom kontekstu.

Pobjednik ili pobjednica bit će proglašeni 15. veljače ove godine, a kao nagradu mogu očekivati jednogodišnju zalihu škampi u konzervama, koje osigurava sponzor nagrade Hatchet Job of The Year, The Fish Society.