Novi ravnatelj Drame HNK Split ističe da ovo nije 'njegova' sezona, ali da postoji odgovornost da se ona realizira. Kaže da na kraju dramske sezone neće pokušati sa sebe skinuti eventualnu odgovornost za njezin (ne)uspjeh
Jasen Boko objasnio je kako vidi situaciju u splitskom HNK, nakon što je izabran za ravnatelja.
'Stara je uprava najavila pretplatničke naslove, a nije napravila baš ništa da ih realizira. Ne znam u kojoj smo točno 'brzini', ali otkad pratim ovo kazalište, nikad se nije dogodilo da Drama istovremeno ima pokuse za čak tri premijere. U nedjelju, 12. siječnja na Sceni 55 premijera je Bergmanove 'Jesenje sonate' u režiji Darja Harjačeka, 31. siječnja će pred publiku Begovićeva 'Amerikanska jahta u splitskoj luci' u režiji Dore Ruždjak Podolski, dok će 28. veljače, opet na velikoj sceni, premijeru imati klasik – Ibsenov 'Peer Gynt' u režiji Gorana Golovka', kazao je Boko.
Dodaje da zadnja ovosezonska premijera sigurno neće biti 'Dom Bernarde Albe' te da će uskoro objaviti novi dogovoreni naslov.
Boko jasno ističe da ovo nije 'njegova' sezona, ali da postoji odgovornost da se ona realizira. Kaže da na kraju dramske sezone neće pokušati sa sebe skinuti eventualnu odgovornost za njezin (ne)uspjeh.
'Splitska publika je s punim pravom zahtjevna jer svojevremeno je u svom gradu gledala jako dobro kazalište. Splitski glumački ansambl, iako sistematizacijom ima predviđenih 30 mjesta, trenutačno, s 'povratnicom' Zojom Odak, ima samo 19 glumaca.
S obzirom na repertoar koji mislim raditi, treba nam barem još petero glumaca, ne samo mladih. Ono što je dobro u Splitu jest postojanje glumačke klase iz koje uskoro izlazi još jedna generacija pa u svakoj produkciji planiram koristiti ta 'nova lica' među kojima je veliki broj izuzetno kvalitetnih mladih umjetnika. Zapravo to već radim: u 'Jesenjoj sonati' na scenu će studentica Zorana Kačić, u 'Amerikanskoj jahti' gledat ćemo Vandu Boban, a u 'Peer Gyntu' pripremamo jedan 'val glumačkog osvježenja' – osmero mladih glumaca – kako bi splitska publika vidjela tko bi jednog dana mogao biti budućnost ovog kazališta.
Prioritet mi je napraviti kvalitetan i promišljen repertoar koji bi propitivao svoju suvremenost i kroz koji bi kazalište došlo na mjesto koje zaslužuje, središnje mjesto splitskog kulturnog života. Dakle, to mora biti kazalište u kojem zanimljive tekstove režiraju vrhunski redatelji i u koje publika rado ide', zaključio je Boko.
Splitsko ljeto još je u ranoj fazi pregovora, ali Boko očekuje da ćemo (vjerojatno u Saloni) vidjeti premijeru drame koja progovara upravo o našoj stvarnosti: Shakespeareova 'Timona Atenjanina' u režiji Georgija Para