'Exploding Kittens' - simpatična, ali ipak razočaravajuća Netflixova adaptacija popularne igre

• 28.07.2024 u 17:28

U seriji u kojoj Bog dolazi na Zemlju utjelovljen u mačku mnogo je toga smješnije kao ideja nego kao događaj na ekranu.

Humoristična animirana serija 'Exploding Kittens', koja je sredinom mjeseca sletjela na Netflix, izgledala mi je vrlo obećavajuće. Em je humoristična, što mi je omiljeni žanr, em je animirana humoristična za odrasle, s čime sam isto u dobrim odnosima, posebice s biserima kao što su 'Rick i Morty' ili 'BoJack Horseman', ali i 'Big Mouth', 'Futurama' i 'South Park' - em cijela priča počiva na premisi da Bog dolazi na Zemlju kao mačak, a mačke volim jednako koliko i ljude, ponekad i više. Jedino stvar u predpriči serije 'Exploding Kittens' koja mi nije instantno upućivala na to da će mi se svidjeti jest to što je bazirana na igri, a serije bazirane na igrama mi se u pravilu NE sviđaju. Osim 'Fallouta', ali to je jedna sasvim drugačija igra. 'Exploding Kittens' je, naime, društvena kartaška igra.

Matthew Inman, koji je inače poznat po web-stripu 'Oatmeal', osmislio je igru 'Exploding Kittens', a onda je, zajedno sa scenaristom Shaneom Kosakowskim, koji je radio na serijama kao što je izvrsna 'You're the Worst' i na 'Muppetima', osmislio ovu animiranu seriju, koja izgleda kao Oatmeal, samo pofarban, ima neke sjajne glumce u glasovnim ulogama, ima fora premisu u kojoj upravni odbor Raja d.o.o. pošalje Boga na popravni ispit na Zemlju u tijelu mačke, otprilike istodobno kad i iz pakla, nezadovoljni Belzebubovim performansom, na sličan zadatak pošalju i njega (u tijelu crne mačke, dakako), ali je u izvedbi - flah.

Glumci koji daju glasove doista su sjajni, kao primjerice Mark Proksch, koji daje glas Marvu, glavi obitelji u koju dolazi Godcat, a inače je domaćoj publici poznat kao Colin Robinson iz serije 'Kad padne mrak' ili kao fikcijska verzija samog sebe u serijalu 'On Cinema' i uz zgodnu animaciju zapravo su glavni razlog iz kojeg je ova serija privlačna za gledanje. Ima nešto i u samom konceptu bića koje objedinjava mačku i Boga, obitelj u koju to biće dolazi isto je koncipirana s dosta brutalnog humora i pomalo subverzivnosti, ali... sve skupa nije osobito smiješno.

Exploding Kittens, foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Stječe se dojam kao da autori nisu išli mnogo dalje ni dublje od koncepta koji su prodali Netflixu pa se sve svodi na kuišono-Bog-i-Sotona-su-mačke-hahaha i ova-familija-je-brutala-od-kršenja-stereotipa-hahhaaha, a dalje je sve u domeni lijenih fora tipa naporne Karen iz susjedstva (fakat se zove Karen) koja gnjavi čitav kvart svojim zanovijetanjem, jednoroga koji prdi duge i bljuje voćni sladoled, majke obitelji koja je razvojačena specijalka 'muškog' temperamenta i... to bi otprilike bilo to što se 'smješnoće' tiče.

Nije to tako strašno ni užasno loše, ali nije bogme ni dobro. Kao i mnogo puta dosad, velika očekivanja i pedigre pokazali su se kao polućorak i razočaranje u praksi. Ako baš jako volite Oatmeal i mačke, pogledajte, ali nemojte očekivati nekakvo razvaljivanje od smijeha.