Anti-autoritarni redatelj koji je napustio rodnu Čehoslovačku u potrazi za kreativnom slobodom u SAD-u napustio nas je u 86. godini života
Pozornost međunarodne javnosti Forman je privukao filmovima 'Crni Petar' (1964.), 'Ljubavi jedne plavuše' (Lásky jedné plavovlásky, 1965.), koji je bio nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg stranog filma, te 'Vatrogasni bal' (1967.), kojim se zamjerio komunističkom režimu u tadašnjoj Čehoslovačkoj. Narednih godina, Forman je uspio stvoriti neke od najprepoznatljivijih filmova koji, osim klutnog statusa, ponosno nose titulu holivudskih klasika.
'Let iznad kukavičjeg gnijezda' (1975)
Formanova filmska adaptacija romana Kena Keseyja bavila se životom unutar mentalne institucije Oregon. S Jackom Nicholsonom u ulozi pobunjenićkog pacijenta, Formalnov 'Let iznad kukavičjeg gnijezda' postao je prava oskarovska senzacija s osvojenih pet zlatnih kipića u kategoriji najboljeg filma, najboljeg redatelja, glumca, glumice i najbolje adaptacije scenarija.
'Amadeus' (1984)
S glumcem Tomom Hulceom u ulozi slavnog kompozitora Wolfganga Amadeusa Mozarta, Forman je osigurao 11 oskarovskih nominacija slaveći sa osam osvojenih kipića, uključujući onima u kategoriji najboljeg filma i najboljeg redatelja.
U intervjuu iz 2002. godine, Forman se osvrnuo na prihvaćanje poziva o sudjelovanju u kazališnoj adaptaciji filma 'Amadeus' u Londonu, ne znajući da je riječ o praizvedbi predstave dramaturga Petera Shaffera.
'Navikao sam gledati ruske i češke filmove o kompozitorima i to su bili najdosadniji filmovi koje sam gledao. Komunisti vole raditi filmove o kompozitorima jer kompozitori stvaraju glazbu i ne pričaju o subverzivnim stvarima. I dok sam sjedio u kazalištu čekajući da zaspim, ugledao sam prekrasnu dramu koja bi bila divna čak i da ne govori o Mozartu i Antoniu Salieriju. Bio sam zaljepljen za sjedalicu do samog kraja predstave. Kada sam po prvi put upoznao Shaffera, rekao sam mu kako bih volio da zajedno napravimo film. To bi bilo veoma zanimljivo', izjavio je redatelj.
'Narod protiv Larryja Flinta' (1996)
Svoj treću i posljednju oskarovsku nominaciju ostvario je zahvaljujući filmu 'Narod protiv Larryja Flinta' iz 1996. godine – drami koja se bavila osnivanjem porno časopisa Hustler, slobodom govora i testiranjem strpljenja američkih konzervativaca.
Priču o Larryju Flintu, redatelj Miloš Forman na kinoplatna prenio je u punom sjaju, zbog čega je i bio nagrađen Zlatnim globusom i nominiran za Oscara. Glumačka je ekipa također pobrala hvalospjeve, pa je tako sjajni Woody Harrelson isto bio nominiran za Oscara, a Courtney Love za Zlatni globus, čime je pokazala da joj glazba nije jedini talent. Poseban kuriozitet filma je pojavljivanje pravog Larryja Flynta, u ulozi jednog od sudaca.
'Čovjek na mjesecu' (1999)
Scenaristi Scott Alexander i Larry Karaszewski u liku američkog komičara Andyja Kauffmana pronašli su mnoge sličnosti s dvojicom likova koje su obradili u hvaljenim biografskim filmovima , Edu Woodu i Larryju Flyntu. Njihov scenarij je zaintrigirao Miloša Formana, koji je sličnu obradu Larryja Flynta iskoristio za svoj veliki povratak u prvu ligu američkih redatelja. Toj veseloj družini pridružio se i američki komičar Jim Carrey, koji je ovu ulogu shvatio kao priliku da ga Hollywood konačno prizna kao ozbiljnog glumca. Iako su filmski kritičari bili blagonakloni prema Formanovu filmu, najvažnije od svih priznanja, Oscar, nije uspio zaraditi pri čemu se mnogi slažu da je Carrey ostao najveći tragičar.
Biografski film daje uvid u Kaufmanov život i rad koji je na sceni imao mnogo različitih lica; tihog i djetinjastog muškarca, drskog profesionalca iz svijeta zabave, odvratnog hrvača ili užasnog pjevača. Kaufman je gostovao u šou 'Saturday Night Live' i u televizijskoj humorističnoj seriji 'Taxi', a s godinama njegovi su nastupi postajali sve kompliciraniji i opasniji. Kad se 1984. pročulo da boluje od raka pluća, mnogi su Andyjevi obožavatelji i suradnici pomislili da je riječ o samo još jednom triku. Nažalost, Kaufman je umro te iste godine.