YAMAHA MUSIC SCHOOL

[FOTO] Olja Dešić: 'Klasična glazbena naobrazba je nemilosrdna. Mi nudimo drugu emociju učenja, s naglaskom na ljubav prema glazbi'

21.10.2021 u 15:50

Bionic
Reading

Svjetski poznata glazbena škola nedavno je otvorila svoja vrata i u Zagrebu, a mi donosimo razgovor s voditeljem škole

Riječki glazbenik Olja Dešić prilično je zauzet tip. Svoje glazbene inicijative i priče 'fura' istovremeno na nekoliko frontova. Publika ga poznaje kao basista i back vokala u Fiumensima, pratećem bendu Nene Belana, dok ga mladi glazbeni aspiranti (ali i oni stariji) znaju kao voditelja, edukatora i mentora u njegovom Studio Maratonu. Osim toga, Dešić je i skladatelj, producent te aranžer za simfonijske orkestre, specijaliziran, između ostalog, i za crossovere u natjecateljskim glazbenim TV emisijama poput 'Voice-a'.

Ali, ni tu nije kraj Oljinih aktivnosti vezano uz glazbu i glazbenu naobrazbu. Naime, Dešić je i licencor glasovite Yamaha Music School, odnosno njezine ispostave u Hrvatskoj, koja od rujna 2019. godine djeluje u Rijeci. Slijedilo je formiranje iste škole u Čakovcu, a od rujna 2021. Yamaha Music School prisutna je i u Zagrebu, u Tuškanovoj ulici. U školi su danas i Dani otvorenih vrata (do 20h), a mi smo porazgovarali s Dešićem kako bismo doznali više o Yamahinoj muzičkoj školi te o njegovoj karijeri glazbenika i glazbenog edukatora.

U rujnu 2019. otvorili ste Yamaha Music School Rijeka, za Hrvatsku, kako ste rekli, potpuno novi koncept glazbene izobrazbe, a sada nakon Čakovca stižete i u Zagreb. Što je u konceptu novo i što polaznici mogu očekivati? Kako izgleda program, kojim je sve instrumentima namijenjen? Zašto ste se odlučili stići i u Zagreb?

Da, ovaj moderan i zabavan sustav s unikatnom metodom učenja pjevanja i sviranja u grupi ili individualno novost je u Hrvatskoj, ali na svjetskoj sceni edukacije postoji više od sedamdeset godina na svim kontinentima. Važno je reći: učenici koji su kod nas su možda budući profesionalci, ali i hobisti, ljubitelji glazbe… Razvijamo muzikalnost, znanja i vještine svakoj zainteresiranoj osobi bez gornje dobne granice. U naše škole dolaze i cijele obitelji ili odrasli koji žele obnoviti neki glazbeni hobi, a sve to prateći gradivo koje se proteže od dvije do dvanaest knjiga, ovisno o programu (klavir, klavijature, sve vrste klasičnih ili modernih gitara, bubanj, bas gitara, saksofon, violina, flauta te moderno pjevanje). Tu su i predškolski programi od 1,5 do 6 godina te uvodni program za osnovnoškolce od 6 - 8 godina. U skorijoj budućnosti imat ćemo i kompletan program osnovne i srednje škole po našem kurikulumu kao alternativu onom klasičnom.

Dolazak u Zagreb cilj je od samog početka. Rijeka je krenula prva, kao pilot razvijan na infrastrukturi postojeće i uspješne ustanove Studio Maraton. Kad se YMS Rijeka kvalitetno razvila i izgradila povjerenje svojih polaznika, a sad ih je više od 250, te kad je YMS Čakovec usred poznatih problema vremena u kojem živimo hrabro otvorio svoja vrata, postigli su se preduvjeti da YMS Hrvatska pokrene sve potrebne korake za najveću i najvažniju YMS Zagreb i to nam je uspjelo u 2021., uz prave partnere koji su nam se priključili u poduhvatu.

Yamaha Music School
  • Yamaha Music School
  • Yamaha Music School
  • Yamaha Music School
  • Yamaha Music School
  • Yamaha Music School
    +6
Yamaha Music School Izvor: Promo fotografije / Autor: n.n.

Vaša škola već izgleda kao prava franšiza s 3 grada u svom portfelju. Tko sve radi na projektu? Tko su suradnici, važni akteri škole?

Upravo tako. Od ove godine sve ovlasti za razvoj sustava u Hrvatskoj ima Yamaha Music School Hrvatska. Uloga je te tvrtke da dodjeljuje licence partnerima koji žele pristupiti sustavu te pruža kompletnu podršku i edukaciju učitelja i osoblja, te kompletan know - how. Naravno, tu je i kontrola standarda, marketing i sve druge poslovne aktivnosti potrebne za kvalitetan razvoj. Svaka škola, pak, ima svoju pravnu osobnost i svoju upravu i suradnike.

Ured YMS Hrvatska osim mene za kormilom ima mali tim iznimno probranih i kvalitetnih osoba koje savršeno razumiju filozofiju i ciljeve sustava i jako sam zadovoljan s njima, a radimo i s vanjskim suradnicima i agencijama (npr. za marketing i sl.).

Jako sam sretan da mi je iz Yamaha Music Education ukazano povjerenje da razvijam ovaj sustav kod nas, jer u njega duboko vjerujem. U pitanju je opušteni i zabavni sustav učenja, ali strogo kontroliran i uz stalno usavršavanje standarda u kojem se precizno poštuje kvaliteta rada u detaljima metode, licenciranju učitelja, prostoru i opremi za rad te kvalitetnoj organizaciji. U sustavu smiju raditi isključivo licencirani učitelji i mi smo jako zadovoljni timom koji smo okupili.

Recite nam riječ-dvije o Yamaha Music School-u kao međunarodnom i dugogodišnjem brendu.

Sustav je pokrenut 1954. u Japanu te je s godinama tamo postao najsnažniji i najvažniji sustav učenja glazbe na predakademskoj razini. Ocjene Yamaha Grading u Japanu su i službeno priznate od državnih i akademskih institucija. Sad se YMS proteže u više od četrdeset zemalja svijeta, a mi smo prvi i zasad jedini u jugoistočnoj Europi. Sustav je postigao odlične rezultate na više od trideset milijuna učenika svih generacija, koji su završili neki od stupnjeva YMS.

Yamaha Music Foundation kojeg smo dio, umjetnički je sektor unutar velike korporacije Yamaha Music, koji je nastao na način da je dobio zaduženje od japanske vlade da obnovi japanske umjetničke škole poslije drugog svjetskog rata, te je prerastao u veliku svjetsku organizaciju.

Priča o suradnji s Yamahom je, zapravo, izrasla iz Studija Maraton. Kako su izgledale protekle godine za vaš studio, na koje ste uspjehe najviše ponosni?

Godinama okupljam odličan tim mentora modernih predmeta koji su sve vrsni profesionalci s terena - dakle učitelji s pedigreom. Odgojili smo u Studiju Maraton rijeku, ako ne more vokala i instrumentalista u našem kraju. Jedne godine čak je osam naših učenika istovremeno uspjelo ući u Top 16 The Voice-a, od kojih je Mateo Resman završio u Top 3. Neke od njih gledamo i dalje na A - strani. Neki su instrumentalisti učili kod nas, pa upisali akademije, pa postali naši mentori i sad imaju karijere. Bavili smo se i glazbeno scenskim projektima, npr. mjuzikli 'Sušak, Sušak', 'Magic Musical s Miom Negovetić', snimali albume i singlove drugima... Ukratko, sa svim tim ljudima godinama sam postizao umjetničke i pedagoške uspjehe i ne bih mogao bez njih. Mnogi su dan-danas tu, snimamo, podučavamo, stvaramo i postali smo dugogodišnji prijatelji. Sad smo osvježili naše redove, tu su i mladi pedagozi, sve u svemu jedan super tim ljudi koji se međusobno uvažava i odlično surađuje.

Eto, na to sam sve ponosan, a najviše na opstanak u dvije velike krize u kojoj je prvo stradalo poduzetništvo u kulturi. Jedna 2008. a druga 2020. Da nismo preživjeliš, ne bi danas pričali niti o ovoj temi.

Koja je razlika između klasične glazbene naobrazbe i ove koju vi nudite kroz Maraton, i kroz suradnju s Yamahom? Kako doživljavate tu razliku?

Moram priznati da smo ulaskom Yamahinih knjiga i metode, sve tečajeve koji nisu YMS uglavnom ostavili za one osobe koje se žele neobavezno usavršavati bez kurikuluma, što je također ponuđena opcija u svim našim školama. Naravno, ako netko dođe učiti harmoniku, mi mu i to omogućimo, no za taj instrument ne postoji Yamahin program. Otvoreni smo za sve.

Klasična naobrazba, koju smo prošli mnogi moje kolege i ja te ju odlično poznajemo, namijenjena je od samog početka kao put prema glazbenom profesionalizmu i to je u redu, za sve one koji zaista ustraju. No što je s ostalima? Tu nedostaje širine, jer je državni kurikulum nemilosrdan i nema nikakvu senzibilnost za individualne potrebe, čak do mjere da se sugerira ispis onima koji ne stignu svladavati gradivo u roku i to već u osnovnoj školi. Toga u sustavu YMS nema. A puno je svjetski poznatih imena završilo Yamaha Music School. Dakle, gradivo je također kvalitetno i ciljevi su visok stupanj glazbenih znanja i sposobnosti. Ali način i tempo su slobodniji.

Usavršavanje instrumenta ili glasa u maloj grupi, koje YMS preferira, daje sasvim drugu emociju učenju, s naglaskom na ljubav prema onome što se uči po najmodernijim principima današnje pedagodije, koja više ne počinje s 'moraš', već sa 'želiš'. Mi u YMS podučavamo glazbu kao drugi materinji jezik. Od toga sve kreće.

Kako se osjećate svirajući, a kako podučavajući glazbu? Je li vam draže biti na stejdžu, ili u studiju? Je li se to mijenjalo s godinama?

Evo upravo sam pod velikim dojmom došao iz orkestralne rupe HNK Split u kojem smo obnovili mjuzikl 'Bambina' (A. Tonković - N. Belan) u režiji Kreše Dolenčića. Briljantnim orkestrom i zborom Opere ravnao je Mo. Veton Marevci. Sve to uz sviračku pomoć Nene, mene i Fiumensa. To je odgovor na pitanje. Tamo sam aranžer novih kazališnih verzija poznatih hitova, ali i kompozitor scenske glazbe, sve za veliki orkestar i zbor. Tu ispunjavam sve svoje umjetničke potrebe i potencijale te se osjećam najbolje u tom zadatku. Kad to naknadno dođe u studio, uživam i miksati i producirati glazbu.

Još uvijek volim svirati uživo, ali sve manje. Mislim da će sljedeća faza života biti usmjerena kompoziciji i glazbenoj produkciji na sve načine te, očito, pedagogiji, ali s naglaskom na upravljanje YMS Hrvatska, jer za izravan rad u učionicama već duže zapravo i nemam vremena.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Neno Belan i Olja Dešić

Što najavljujete za Dan otvorenih vrata danas u vašoj školi?

Kad mi otvorimo svoja vrata, svatko zaintesiran može isprobati kako izgleda rad s nama te vidjeti što i kako može očekivati. Uglavnom se svi upišu, jer im budu super i prostor, kao i mentor i metoda.

No, kod nas se možete prijaviti bilo kad u toku školske godine, dakle upisujemo s početkom svakog kalendarskog mjeseca.

Kakve to online tečajeve u sklopu YMS-a spremate uskoro? Kako će to izgledati, tko će se moći pridružiti tečajevima?

To je jedan ogromni projekt u kojem smo dobili ovlasti pripremiti online ponudu Yamahinih programa koje će u 'oblaku' podučavati svi naši licencirani mentori u Hrvatskoj, za sve one koji ne žive blizu naših škola. Za početak razvijamo online program za cijelu Hrvatsku, a 'u rukama' nam je područje jugoistočne Europe. Veliki izazov. Krećemo korak po korak!

Svatko 8+ može upisati tečajeve, a izgledat će moderno. Uživo, ali i uz interaktivne online sadržaje u kojima će učenici moći vježbati svirati i pjevati sami, uz mogućnost usnimavanja, ponavljanja, rješavanja zadataka… u bilo kojem trenutku između tjednih predavanja.

Već sad postoje osnovne informacije o tome na online.yamahamusicschool-hrvatska.hr.

Let’s Play!