Dean Šoša, v. d. glavnog urednika HTV-a, tvrdi: 'Prilog je izbačen zbog nekvalitete', dok urednica emisije Branka Kamenski kaže kako je 'zgrožena cenzurom kakvu nije doživjela u 18 godina emitiranja 'Pola ure kulture''
Dean Šoša, v. d. glavnog urednika HTV-a, nije dopustio objavljivanje priloga Hloverke Novak Srzić za emisiju 'Pola ure kulture' u kojem je sudjelovao Denis Kuljiš, te je prilog izbačen iz emisije. Kuljiš je bio pozvan da prokomentira financijska poslovanja u HAVC-u, vezana uz Hrvoja Hribara
'Da, tako je, glavni urednik HTV-a je odlučio da se emisija emitira bez tog priloga. To je potpuno legitimna urednička odluka. Glavni urednik je ocijenio da prilog nije u skladu s pravilima struke i novinarskom etikom, što je za javni servis neprihvatljivo', stiglo je priopćenje iz HRT-ovog Odjela za odnose s javnošću.
Dean Šoša i sam objašnjava razloge uklanjanja priloga iz emisije:
'Prilog gospođe Novak Srzić izbacio sam iz emisije 'Pola ure kulture' zbog njegove nekvalitete i činjenice da se u izradi istoga nije pridržavala temelja novinarske struke. Nema govora ni o kakvom progonu i cenzuri; pa ja sam Hloverki odobrio prijelaz iz informativnog programa u emisiju njezine prijateljice Branke Kamenski.
Apsurdno je da se svaki pokušaj da se nešto na HRT-u promijeni u cilju podizanje kvalitete proglašava cenzurom. Bio sam vrlo sretan zbog činjenice da Hloverka nakon kraja emisije 'Otvoreno' želi raditi novinarski posao, koji nikome od nas novinara ne bi trebao biti ispod časti, no nažalost, njezin rad u 'Pola ure kulture' je ispod razine na koju nas je ova emisija godinama navikla, a kulminacija lošeg rada je sporni prilog.'
Naime, sudeći po Šošinim tvrdnjama, problematično je bilo zauzimanje samo jedne strane, bez uzimanja drugog mišljenja.
'Prilog sam izbacio jer u njemu nema druge strane i jer nimalo ne produbljuje temu koju smo ionako 10 dana ranije obradili u 'Temi dana', uz gostovanje Nade Gaćešić Livaković, koja je i u Hloverkinom prilogu.'
Branka Kamenski, urednica emisije 'Pola ure kulture', osporava njegove tvrdnje:
'Kao prvo, Dean Šoša nije niti pogledao prilog, jer on nije bio izmontiran. Samo je pročitao tekst, bez da je pogledao ijedan ton sugovornika. Na papiru se, naravno, nije vidjelo da smo prošli tjedan bili u HAVC-u i da je Hloverka tražila izjavu od Hribara. Sve smo to stavili u prilog. Dakle, apsolutno smo tražili drugu stranu. Hribar se naknadno javio i rekao da će dati izjavu, ali to se nije dogodilo. Dvaput je bio upitan da prokomentira slučaj situacije u HAVC-u i dvaput je odbio. Stoga smatram da profesionalizam ovdje nije upitan.
Zgrožena sam ovom cenzurom. U 18 godina, koliko ide emisija 'Pola ure kulture', mijenjali su se razni urednici, lijeve i desne političke opcije, oni pametni ili manje pametni, ali nikome nije palo na pamet ovakvo nešto. Svakako to nisam očekivala od Deana Šoše.
Ovo je prvi put u povijesti emitiranja da emisija 'Pola ure kulture' ide okljaštrena i da nema uvodnog pozdrava po kojem je prepoznatljiva već dugi niz godina, pošto smo morali izbaciti sporni prilog, a već smo snimili sve najave', tvrdi Kamenski, koju smo upitali je li bilo daljnje rasprave o razlozima cenzure.
'Šoša mi je ponudio objašnjenje: po njemu, problematično je bilo gostovanje Denisa Kuljiša. Rekao mi je da je on prijatelj sa Sašom Runjićem, koji je protukandidat Domagoja Novokmeta, odnosno aktualne uprave. Da mi je prije rekao da je Kuljiš na 'crnoj listi', ne bih ga ni zvala u emisiju. Uostalom, Kuljiš se u prilogu bavio samo temom HAVC-a a ne kadrovskim prilikama na HRT-u.
Jasno je da je pozadinska tema izbor ravnatelja, a meni se ne sviđa što sam uvučena u te igre i još k tome prozvana nekompetentnom i neprofesionalnom urednicom. Duboko sam uvrijeđena i preko takvih optužbi nemam namjeru samo tako lako prijeći', zaključila je Kamenski.
Na optužbe da je riječ o kadrovskim previranjima i borbi za mjesto ravnatelja, Šoša je odgovorio:
'Oštro odbacujem tvrdnje u kojima se izbacivanje priloga Hloverke Novak Srzić iz emisije 'Pola ure kulture' povezuje s natječajem za odabir Glavnog ravnatelja HRT-a. Riječ je o konstrukcijama koje su na granici znanstvene fantastike.'