Alain de Botton na konferenciji T-HT-a Znanjem rastemo
Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić
Alain de Botton na konferenciji T-HT-a Znanjem rastemo
Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić
KONFERENCIJA ZNANJEM RASTEMO
'Prelazimo iz kapitalizma u 'znanstvenizam' u kojem je znanje ključan kapital svega što se odvija u ekonomijama i gospodarstvima. Znanje je postalo ključno mjerilo uspješnosti pojedinca, ekonomije i društva u cjelini, voda života uspješnih društava', riječi su kojima je predsjednik Uprave Hrvatskog telekoma Ivica Mudrinić otvorio konferenciju Znanjem rastemo koja se ove godine održava u Hypo centru, a glavni joj je gost poznati svjetski pisac i mislilac Alain de Botton
Hrvatski telekom organizira konferenciju Znanjem rastemo šestu godinu zaredom, ugošćujući i dovodeći u Hrvatsku najpriznatije svjetske mislioce, stručnjake i govornike. Ovogodišnja tema je obrazovanje, a uz predavanje Alaina de Bottona održat će se forum rasprava naslovljena 'Priprema li nas postojeći obrazovni sustav najbolje za izazove svakodnevnog života?'.
Uvod u cjelodnevno događanje dao je Ivica Mudrinić govoreći o važnosti znanja i učenja za razvoj društva i gospodarstva.
'U posljednjim desetljećima nagađalo se o tome što nas čeka u trećem mileniju – kakav će biti život, čovječanstvo. Kad se vratimo 13 godina unazad, kao da se možemo sjetiti jedino milenijskog buga. Danas bih ustvrdio da zapravo ništa nije isto i da smo iz linearnog prešli u digitalno doba. Bio je to temeljit pomak velikih razmjera. Postali smo umreženi, dostupni, uvijek online. Digitalizirali smo sve, način na koji komuniciramo; društvene mreže došle su niotkuda, a vrijede stotine milijardi dolara. Prelazimo iz kapitalizma u 'znanstvenizam' u kojem je znanje ključan kapital svega što se odvija u ekonomijama i gospodarstvima. Znanje je postalo ključno mjerilo uspješnosti pojedinca, ekonomije i društva u cjelini, voda života uspješnih društava', kazao je Ivica Mudrinić dodavši da su napredovale sredine koje su to prepoznale.
U uvodnom govoru Mudrinić je istaknuo da je upravo spoznaja toga koliko je znanje bitno bila ključna pokretačka snaga za ovu već tradicionalnu konferenciju na kojoj svake godine gostuju renomirani stručnjaci.
Citirajući Nelsona Mandelu koji je kazao da je obrazovanje najmoćnije oružje kojim se mijenja svijet, Mudrinić je istaknuo da trebamo osigurati obrazovanje dostupno svima.
'Svakom djetetu, bez obzira na okolnosti i imovinsko stanje, trebamo omogućiti osnovno učenje koje se tada nastavlja cijelog života. Taj ideal univerzalno dostupnog obrazovanja u Hrvatskoj je realna mogućnost', kazao je zaključivši da je naučiti učiti najvažnija vještina koju moramo savladati.
'Kako su znanje i tehnologija duboko utkani u sve pore svakodnevnog života, samo društva koja pokažu sposobnost podešavanja svojih obrazovnih sustava novoj, umreženoj paradigmi bit će u prednosti u globalnoj utakmici. Samo prilagodljiva i umrežena društva moći će osigurati održivost i kontinuitet razvoja u desetljećima koja dolaze. U svim sferama života znanje zauzima ključno mjesto, kao voda života. Naučiti učiti postaje najvažnija vještina koju moramo savladati, jer sada već cijele živote provodimo učeći. A naučiti primijeniti znanje koje je stvoreno ili prisvojeno postaje ključna točka diferencijacije uspjeha i neuspjeha na osobnoj i društvenoj razini. Trebali bismo izgraditi obrazovne sustave kako bismo osposobili nove generacije za život i suživot u globaliziranom i digitaliziranom okruženju. Strategija obrazovanja koja modelira obrazovni sustav više nego bilo koja druga poluga izravno utječe na formiranje budućih generacija', kazao je Mudrinić, dodavši da je potrebu za promjenom obrazovnog sustava prepoznala i Vlada RH te da treba pozdraviti izradu nedavno predstavljene Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
'Naučiti primijeniti znanje ključna je točka diferencijacije uspjeha i neuspjeha. Znanje od svih resursa ima posebno svojstvo: ne iscrpljuje se konzumiranjem. Možete ga milijun puta podijeliti, a da bi milijunta primjena bila jednako potentna', rekao je Ivica Mudrinić.