Da je stvarnost nekad maštovitija od fikcije, dokaz su i filmovi iz nekoliko različitih programa ovogodišnjeg ZFF-a čiji su autori inspiraciju za njihovo nastajanje pronašli u stvarnim događajima, bilo povijesnim, bilo nešto recentnijim
Velikan talijanske kinematografije i jedan od najpoznatijih predstavnika političkog filma Marco Bellocchio u svom najnovijem ostvarenju 'Otet' bavi se poznatim slučajem antisemitizma iz 19. stoljeća, kada je Katolička crkva otela židovskog dječaka. Film koji su neki kritičari već nazvali klasikom u nastajanju (Guardian), premijerno je prikazan u Cannesu, potom i u Torontu, a na ZFF-u ga gledamo u programu Velikih 5. Talijanski maestro povijest dokumentira s kazališnom ekstravagancijom, otkrivajući slojeve nevjerojatne zloćudnosti, a zapravo pričajući krvavu priču o utemeljenju talijanske sekularne države.
Važno mjesto u selekciji programa Mreža festivala Jadranske regije ima mračni politički triler 'Moć' redatelja Mátyása Priklera, premijerno prikazan u Rotterdamu i nadahnut stvarnim događajem koji je potresao Slovačku 2009. godine. Kada zalutali metak na neslužbenom druženju prominentnih političkih aktera ubije mladog istjerivača divljači, obavještajna služba angažira agenta Marusa Steinera da im pomogne zataškati skandal. U filmu koji estetski neodoljivo podsjeća na najbolja izdanja skandinavskih noir-krimića, 'Moć' postavlja ultimativna moralna pitanja - postoji li osoba koja u određenim okolnostima nije podložna korupciji? Odgovor koji daje slovački redatelj mađarskih korijena sumoran je jer bez straha zuri u zloćudnu prirodu moći koja, i kad je u rukama savjesnih pojedinaca, za svoj jedini cilj ima samoodržavanje, a istina joj je obično prva žrtva.
Novi film slavnog srpskog glumca, scenarista, redatelja i producenta Dragana Bjelogrlića 'Čuvari formule', prestižni filmski časopis Variety proglasio je vrhunski izgrađenim povijesnim trilerom. Uspoređujući ga s 'Oppenheimerom' Christophera Nolana, Variety 'Čuvare formule' karakterizira kao 'daleko klasičniji, ali ništa manje zadivljujuć pogled na malo poznatu epizodu koja je obilježila povijesno spajanje medicinske i nuklearne znanosti'. Utemeljen na istinitoj priči o nesreći koju mnogi nazivaju i jugoslavenskim Černobilom, film prati tajnu skupinu znanstvenika, slijedom nepredviđenih okolnosti izloženu smrtonosnim dozama zračenja, koju vlast šalje na liječenje u Pariz. Premijerno je prikazan u Locarnu, gdje je osvojio čak dva priznanja, nagradu Variety Piazza Grande i Zeleni leopard, a jedan od scenarista je i Vuk Ršumović, redatelj filma 'Ničije dijete', ovjenčanog nagradom publike na ZFF-u 2014. Film se prikazuje u glavnom programu, izvan konkurencije.
S nagradom publike ovogodišnjeg festivala Sundance na ZFF stiže 'Radikalno', ostvarenje zaraznog optimizma meksičkog redatelja Christophera Zalle s Eugeniom Derbezom ('CODA') u glavnoj ulozi. Utemeljen na istinitoj priči o frustriranom učitelju koji pokušava učiniti razliku u životima osnovnoškolaca u zabačenom dijelu Meksika, 'Radikalno' je dirljiva, zarazno optimistična priča u kojoj lokalni učitelj Kao i Robin Williams u kultnom 'Društvu mrtvih pjesnika' koristi se radikalnim metodama kako bi zainteresirao učenike i pomogao im osloboditi svoj potencijal. No može li nastava koja se temelji na znatiželji i slobodi uistinu pomoći učenicima da nadiđu okolnosti siromašnog i nasiljem opustošenog kraja u kojem odrastaju?
Novi film Sofije Coppole, 'Priscilla', vodi nas u pravi svijet snova, onaj mitskog Gracelanda. Međutim, ovo nije još jedna biografija o Elvisu. Inspiriran memoarima Priscille Presley, film prati njezinu vezu s kraljem rock and rolla od najranijih dana, još otkada ga je upoznala kao 14-godišnja tinejdžerica. Nekoliko godina kasnije preselila se na njegovo raskošno imanje, ali kako nakon sna uvijek slijedi buđenje, tako se i Priscilla prošavši kroz vrata Elvisova dvorca našla s unutarnje strane zlatne krletke. Film premijerno prikazan u Veneciji, gdje je glumica Cailee Spaeny za ulogu Priscille osvojila nagradu Coppa Volpi za najbolju glumicu, gledamo u programu Ponovno s nama.