Pretprogram 33. Muzičkog biennala Zagreb počeo je u četvrtak otvorenjem audiovizualne izložbe Priče koje odjekuju u Muzeju prekinutih veza, a kojom se želi istražiti odjeke ljubavi i gubitka kroz osobne priče o prekidima povezane s glazbom i zvukom
Otvorenjem izložbe, nastale u suradnji s Muzejem, počinje glazbeni, filmski i izvedbeni pretprogram koji najavljuje 33. Muzički biennale Zagreb, najvažniji hrvatski festival suvremene glazbe.
Izložbeni eksponati prikupljeni su putem otvorenog poziva na koji su se odazvali lokalni i međunarodni donatori i donatorice te svojim predmetima i glazbom, svjedocima i ostatcima različitih prekida obogatili postav Muzeja.
Na izložbi se može poslušati kolektivni mikstejp 'dobro sam nisam dobro', nastao na radionici pod vodstvom producentice, skladateljice i psihologinje Ivone Eterović, koji posjetitelje odvodi na zvučno i emotivno 'putovanje' povezujući zvukove i glazbu u priče o prekidima sedmero polaznika ovogodišnje radionice.
Ideja prekinutih veza, koncept na kojem se temelji Muzej, poslužio je i kao krovna tema ovogodišnjeg Biennala, a izložba je postala uvertira glazbenoj avanturi istraživanja razmjera i nijansi različitih umjetničkih interpretacija tog pojma, ističu organizatori.
'Ovom smo izložbom, posvećenom pitanju povezivanja glazbe i zvuka s prekidima u našim životima - ljubavnim, prekidima karijere, prijateljskih odnosa, ali i prekida s našim identitetima, htjeli početi pretprogram ovog Biennala', izjavila je Hini voditeljica komunikacije i partnerstava MBZ-a Nina Maštruko.
Dodala je da će i sam Biennale interpretirati temu prekida i to kroz izvedbe i umjetnike koji su se uhvatili u koštac s tom temom.
'Iako sam Biennale možda ne može privući publiku nekim zvučnim imenima, on može i želi ispričati priče što radi kroz zvuk i glazbu', rekla je Maštruko te pozvala sve one koji su znatiželjni i otvoreni otkrivanju nečeg novog da dođu na ovogodišnji Biennale.
Kako 'zvuči' prekid?
Izvršna direktorica MBZ-a Fanny Martin izjavila je kako je tema prekida, 'iako bolna, zahvalna tema za umjetničko izražavanje i umjetnike koji vide prekid, kraj, završetak kao nešto prirodno i kao dio života' dok partnerstvo s jednim lokalnim i vrlo popularnim Muzejom omogućuje umjetnicima poigravanje s poznatim.
Uz temu prekida, tu je i tema prekida odnosa građana i grada koja se istražuje kroz vizuale napuštenih, zanemarenih prostora, rekla je Martin.
Istaknula je pritom internacionalnost samog Biennala koji želi istražiti temu prekida i na regionalnoj, nacionalnoj i međunacionalnoj razini te je ustvrdila kako su upravo umjetnici ti koji mogu nadići te prepreke.
Suosnivačica Muzeja Olinka Vištica izjavila je da Muzej ide ukorak s vremenom i mijenja svoj postav, ovisno o događanjima u svijetu i Hrvatskoj, a kroz partnerstvo s MBZ-om žele istražiti glazbeni aspekt prekida, odnosno žele propitati kako 'zvuči' prekid i kako ga ljudi interpretiraju kroz glazbu.
Uz izložbu, predbienalski program uključuje i događaje kao što su projekcija filma 'Deep Listening: The Story of Pauline Oliveros' u Dokukinu KIC, audiovizualni nastup kolektiva NAE Collective i SNOP u KC Ribnjak, putovanje kroz vrijeme i prostor nedovršene Sveučilišne bolnice u Blatu u organizaciji MONTAЖ$TROJ-a.
Na rasporedu su i pripovjedačko događanje o uzbudljivim (ne)zgodama iz regionalnog svijeta glazbe u suradnji s magazinom Kàko u studiju-galeriji Klet te Kazališni doručak u Hrvatskom narodnom kazalištu u povodu premijere tri suvremena baleta na otvorenju Biennala.
Izložbu Priče koje odjekuju može se pogledati do 20. travnja, a ulaz je besplatan.