SURF ART

Kako je izgledalo oslobođenje fotografije?

11.01.2011 u 10:01

Bionic
Reading

Koliko je rana fotografija utjecala na jedan od danas najpopularnijih umjetničkih medija, otkriva izložba 'Our Future Is In The Air: Photographs from the 1910s' postavljena u njujorškom Metu

Izložba 'Our Future Is In The Air: Photographs from the 1910s' potkrepljuje tvrdnju da je dvadeseto stoljeće uvelike određeno već u svojih prvih dvadeset godina.

Naslov izložbe - 'Our Future Is in the Air' - preuzet je iz pamfleta francuske vojne avijacije, a taj se slogan odnosio na rastući optimizam unatoč neizvjesnoj budućnosti. Izloženi radovi pružaju nam dobar uvid u to kako su tada napredni umjetnici redefinirali upotrebu fotografije kao umjetničkog medija te utrli put idućim generacijama fotografa.

'Oslobođenju' fotografije pomoglo je i svojevrsno 'oslobađanje' čovjeka zahvaljujući tehnološkom napretku, od automobila i aviona do korištenja radiovalova.

Među umjetnicima čiji su radovi izloženi su Alfred Stieglitz i Alvin Langdon Coburn. Stieglitz je otvorio novo razdoblje fotografije usredotočivši se na odnos oblika i ljudskog osjećanja, pruživši tako mnogo više od dokumentarističke fotografije. Alvin Langdon Coburn najznačajniji je po svome doprinosu apstraktnoj fotografiji, takozvanoj vortografiji.

Za online razgledavanje izložbe posjetite stranice njujorškog Meta.