BERLINALE

Kako krajolik naglašava likove u filmu: Kod 'Mare' prvo su bile Konavle pa tek onda sve ostalo

26.02.2020 u 14:09

Bionic
Reading

Dan nakon svjetske premijere u Panorama sekciji 70. Berlinalea, film Mare predstavljen je i u sklopu programa EFM Landmark, posvećenog filmskim komisijama, lokacijama za snimanja i koprodukcijama

Showcase pod nazivom 'Mare – kako krajolik naglašava likove u filmu' moderirala je Jess Conoplia, predsjednica međunarodnog udruženja Association of Film Commissioners International, a o snimanju u Hrvatskoj su govorili redateljica, scenaristica i producentica Andrea Štaka, producentica Tena Gojić i ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Christopher Peter Marcich.

Andrea Štaka je otkrila kako je za ovaj film u glavi prvo imala lokaciju, Konavle i aerodrom, a onda je gradila priču i likove. S okupljenima je podijelila anegdotu koja seže u snimanje njenog filma 'Cure – Život druge', na kojem su zanat pekli kolege koji su zahvaljujući tom iskustvu radili najveće produkcije snimane u Dubrovniku, poput 'Igre prijestolja', a onda su zatvorili krug radom na filmu 'Mare'.

'Konavle su u prošlosti Dubrovnik opskrbljivale hranom, a danas preko aerodroma u Grad dolaze turisti i filmske ekipe. Gotovo svi stanovnici Konavla ili rade na aerodromu ili su poslom vezani uz zračnu luku. Samo 20 kilometara udaljenosti od Dubrovnika čini se kao drugi svijet. Prirodna izoliranost Konavla, a opet povezanost preko zračne luke, bitno je utjecala na razvoj likova u filmu Mare', rekla je Andrea te dodala: 'Ostvarili smo sjajnu suradnju s lokalnom zajednicom, što mi je, obzirom na moju povezanost s Konavlima, osobno bilo iznimno važno.'

'Zahvaljujući radu na filmu 'Mare' u Konavlima su me prihvatili kao svoju što je bilo iznimno bitno za izgradnju povjerenja u lokalnoj zajednici', otkrila je Tena Gojić i iskoristila priliku da se zahvali na podršci koju su im pružili Grad Dubrovnik, Turistička zajednica grada Dubrovnika i Konavla te općina Konavle.

'Činjenica da ljudi u Dubrovniku i okolici znaju što sve podrazumijeva filmski set, uvelike nam je olakšala posao, a cilj nam je bio na snimanju zaposliti što više lokalnih ljudi u svim segmentima produkcije. Zanimljivo je primjerice koliko ljudi ima iskustvo ispred kamera jer su statirali na projektima u Dubrovniku', dodala je te istaknula da je film sniman u listopadu, kad je sunce u Konavlima najljepše jer je redateljica što više željela koristiti 'zlatni sat'. Tena Gojić dala je i savjet okupljenim producentima da izbjegnu turističku sezonu, ako razmišljaju o snimanju u Dubrovniku.

'Koristim priliku da još jednom čestitam Andrei, Teni i cijeloj ekipi. Iznimno smo ponosni na ovaj film, jer pokazuje kreativnost hrvatskih autorica i producentica, naše sjajne glumačke talente. HAVC je projekt podržao od razvoja scenarija, kroz poticanje filmskih koprodukcija s manjinskim hrvatskim udjelom te kroz program Filming in Croatia, obzirom da je cijeli film sniman u Hrvatskoj. Zaokružujemo priču promocijom ovdje u Berlinu. Andrea je zbog kvalitete projekta dobila značajna sredstva u Švicarskoj, ali svi osjećamo da je ovo i hrvatski film', izjavio je ravnatelj HAVC-a, Christopher Peter Marcich.

Moderatorica showcasea Jess Conoplia je istaknula da filmska industrija u SAD-u, ali i cijelom svijetu, prepoznaje Hrvatsku kao zemlju fantastičnih lokacija za snimanja i uputila pitanje ravnatelju Marcichu vezano uz manjak studijskih kapaciteta te postoje li planovi da se ta situacija promijeni.

'Upravo je u tijeku izrada analize isplativosti gradnje filmskog studija u Hrvatskoj. Provodi je renomirana svjetska tvrtka Olsberg SPI, a rezultate očekujemo do konca ožujka. Kolege su u razmatranje uzeli nekoliko izglednih lokacija u okolici Zagreba i na obali. Njihova će analiza pokazati koja lokacija u najvišoj mjeri zadovoljava zadane parametre. Na temelju rezultata, do kraja godine očekujem raspisivanje natječaja za gradnju filmskog studija u Hrvatskoj', odgovorio je Marcich.

'Uživala sam u filmu, čestitam cijeloj ekipi na sjajno odrađenom poslu i svjetskoj premijeri u Berlinu. Posebno mi je drago da film Mare predstavlja još neotkrivene lokacije za snimanja u Hrvatskoj. Ovo je  sjajan primjer razvoja i edukacija filmskih ekipa i popratnih djelatnosti nužnih za proizvodnju filma te suradnje ljudi koji su radili na ovom art-house projektu, ali i najvećim svjetskim produkcijama koje su snimane u Dubrovniku. Činjenica da se radi o ženskom filmu, samo dodatno pojačava cijelu priču', istaknula je Conoplia.