30. GAVELLINE VEČERI

'Kolovoz' i 'august' okruga Osage na istoj pozornici

29.09.2015 u 17:17

  • +4

30. Gavelline večeri

Izvor: tportal.hr / Autor: GDK Gavella

Bionic
Reading

Jubilarne 30. Gavelline večeri, koje će se u Gradskom dramskom kazalištu Gavella održati od 3. do 13. listopada, u devet dana okupit će isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba - osam u konkurenciji za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta Gavella, te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik 'ljekovitost ansambl-igre'

Nakon svake predstave u kazališnom atriju glumci kazališta Gavella, među kojima su Jelena Miholjević, Barbara Nola, Nela Kocsis, Hrvoje Klobučar, Sven Šestak, Nataša Janjić i Ksenija Pajić, razgovarat će sa zainteresiranom publikom o predstavi, a razgovore će voditi dramaturginja Mira Muhoberac.

Tijekom trajanja festivala, u suradnji s Ogrankom mladih HDDU-a, održat će se i koncertna čitanja mladih hrvatskih dramatičara Lane Šarić, Dine Pešuta, Mile Pavičević i Rone Žulj (od 9. do 12. listopada u 17.30 u Atriju kazališta) te u ponedjeljak 12. listopada koncert Mate Matišića s bendom.

Tridesete Gavelline večeri otvara 'Idomenej'Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Rolanda Schimmelpfenniga, vjerojatno najznačajnijeg suvremenog njemačkog dramatičara, na čijoj je partituri Rene Medvešekstvorio predstavu dirljivu u svojoj jednostavnosti te povjerenju u moć priče i glumca.

Slijedi Zagrebačko kazalište mladih i '#radninaslovantigona', čiji su autori Jazmin Sequeira i Luciano Delprato dok režiju potpisuje Renata Carola Gatica. Zatim je tu 'Divlje meso' makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo, u režiji Dine Mustafića, predstava koja nas pita jesu li ovi prostori doista 'prostori zaostalosti', a Europa prostor napretka i uspjeha, ili tako uspostavljena relacija ima i svoje naličje.

Gavelline večeri u nastavku donose 'Daleku zemlju' Arthura Schnitzlera i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u režiji Anice Tomić. Ova tragikomedija o 'nepodnošljivoj lakoći postojanja' svijeta koji izumire i koji će ubrzo zauvijek nestati u ratu govori o licemjerju kao društveno prihvaćenom ponašanju te njegovim posljedicama i razdirućem učinku na svijest i moral pojedinca. Nakon zagrebačkog HNK na redu je Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke sa 'Životinjskom farmom' Georgea Orwella, u režiji Andrása Urbána. 'Životinjska farma' predstava je izuzetne kolektivne energije, jakih simbola i naglašene političnosti, glasna i direktna, satkana od 'buke i bijesa', pokreta i pjesme.

Slijedi kazalište domaćin s 'Kolovozom u okrugu Osage' Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, a oko Pulitzerom nagrađene drame okupljena je vrsna glumačka ekipa, u čijem su središtu žene nekoliko generacija. Nakon predstave GDK Gavella zagrebačka će publika na 30. Gavellinim večerima moći pogledati Ibsenovu 'Heddu Gabler' u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora te u režiji Mateje Koležnik. Očišćena do srži sukoba upisanih u vlastito tkivo, u scenografskom rješenju koje uvelike uvjetuje i način igre, ova 'Hedda Gabler' prati se kao triler, a doživljava kao egzistencijalna drama s elementima tragedije.

Pretposljednja predstava najbolja je predstava ovogodišnjeg Sterijinog pozorja, na kojem je osvojila i glumačke nagrade, kao i nagrade za režiju i scenografiju – 'Kazimir i Karolina' Ödöna von Horvátha i beogradskog Ateljea 212, u režiji Snežane Trišić.

I za kraj, na svečanom zatvaranju, nakon dodjele nagrada, bit će prikazana još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov 'Kolovoz u okrugu Osage', a u režiji Ljiljane Todorović. Kako je taj naslov i tamošnja uspješnica, s izuzetnom glumačkom podjelom, bit će zanimljivo usporediti dva 'Osagea' nastala u dvije kazališne kuće te tako zatvoriti još jedno izdanje Gavellinih večeri.