Kanadski umjetnik Navid Navab spasio je orgulje koje je 1910. godine izradio poznati graditelj orgulja Casavant, te ih ponovno oživio kao 'Organizam', robotski instrument kojim upravlja kinetička skulptura 'Pobuđeni kaos'.
U srijedu, 16. travnja, u 19 sati u zagrebačkom izložbeno-izvedbenom prostoru KONTEJNER (Odranska 1/1) otvara se izložba najnovijih zvučno-kinetičkih radova kanadskog umjetnika Navida Navaba 'Organizam' i 'Pobuđeni kaos', koju čine spašene i modificirane stoljetne orgulje i robotski upravljano trostruko njihalo.
Kako se ističe u najavi, Navid Navab prepoznat je kao "medijski alkemičar, antidisciplinarni skladatelj i stolni kozmolog", koji djeluje u području suvremene glazbe, biomedicinske sonifikacije i filozofske biologije. Kroz istraživačku umjetničko-znanstvenu praksu, Navabovi noviji radovi (2016. – 2025.) pomno uprizoruju zazorne oblike reda, dajući strojevima dojam živosti kroz njihovo spajanje s pobuđenom dinamikom materije.
S baštinskog, zaštićenog lokaliteta u Montrealu Navab je spasio orgulje koje je 1910. godine izradio poznati kanadski graditelj orgulja Casavant, te ih ponovno oživio kao 'Organizam', eksperimentalni instrument i istraživačku platformu. Modificirao im je pneumatsku konstrukciju uklanjanjem aerodinamičkih stabilizacija koje su nekada imale za cilj eliminirati turbulentni tok i njegov nepredvidivi zvučni svijet, omogućujući ponovno čujnost davno potisnutih tonova. 'Organizmom', robotski pripremljenim stoljetnim orguljama tako upravlja kinetička skulptura pod nazivom 'Pobuđeni kaos' — robotski upravljano trostruko njihalo koje svojim kaotičnim gibanjem pokreće orgulje i vlada njihovim zvučnim ponašanjem.
'Organizam' i 'Pobuđeni kaos' realizirani su u suradnji s kanadskim interdisciplinarnim umjetnikom Garnetom Willisom. Dan nakon otvorenja izložbe, u četvrtak 17. travnja u 19 sati, održat će se razgovor s umjetnikom Navidom Navabom, a u srijedu 14. svibnja održat će se Navabova koncertna izvedba na zvučnoj instalaciji pod nazivom 'Organizam: U turbulenciji'. U ovoj akustičnoj solo izvedbi, umjetnik improvizira na 'Organizmu' kako bi istražio načine na koje njegovi turbulentni pragovi manifestiraju nestabilne timbre i složenu zvučnu samoorganizaciju.
Ulaz na izložbu je besplatan, a može se pogledati do 30. travnja.