Ovih dana na e-adrese dijela zagrebačkih kulturnjaka stiglo je poluslužbeno pismo u kojem se tvrdi da je koreografkinja Larisa Lipovac Navojec nakon višemjesečnog rada izbačena iz predstave 'Spamalot', koju po libretu i stihovima montypythonovca Erica Idlea, u kazalištu Komedija režira Igor Mešin te se traže potpisi podrške, jer je, kako stoji, 'našoj kolegici i prijateljici učinjena profesionalna, ljudska i materijalna šteta'
U pismu se objašnjava da je Larisa Lipovac Navojec 'iz sasvim osobnih razloga, na nedopustivo prostački način, pred cijelim ansamblom, bez argumenata i podrške onih koji su je trebali dati', doslovce izbačena iz predstave 'kao bezvrijedna početnica'. Tvrdi se da se to dogodilo na poticaj dirigenta Dinka Appelta, uz blagoslov plesnog ansambla, tihu podršku uprave i bez reakcije režisera Igora Mešina te da, 'osim nekih besmislica, razloga za taj postupak nema'. Također je javnosti upućena zanimljiva pouka koja glasi: 'Ne radi koreografiju u Komediji, posebno ne bez ugovora, nemoj misliti da si ti autor i da te netko štiti. Sam si i može te vrijeđati tko god želi.'
U nastavku pismu objašnjava se da je Larisa Lipovac Navojec prošlog utorka pozvana na scenu Komedije, kada se trebala održati proba drugog dijela 'Spamalota', gdje je pred 50-ak članova kazališta 'počelo rešetanje i vrijeđanje inicirano od strane ansambla kazališta Komedija, a predvođeno dirigentom Dinkom Appeltom'. Dirigent Appelt tražio je, kako piše u pismu, da koreografkinju izbace iz projekta, jer on ne želi s njom surađivati te je postavio ultimatum izjavivši - ili on ili ona.
To nam je u neslužbenom razgovoru potvrdila i sama koreografkinja rekavši da su joj spočitavali da ne zna svoj posao, da mijenja koreografije i da joj projekt u Komediji nije prioritet, jer je kao vanjski suradnik slobodnjak paralelno sa 'Spamalotom' radila i na koreografiji u dječjoj operi 'Ivica i Marica' u HNK-u. Ispričala nam je da je pokušala nešto reći u svoju obranu, ali je brzo odustala, šokirana postupkom svojih kolega plesača i dirigenta te njihov postupak nazvala javnim linčem kakav nikad ranije nije doživjela.
'Ja sam na tom projektu predano radila uloživši trud, ljubav, znanje i vrijeme, no izgleda da su vanjski suradnici nezaštićeni u Komediji i da se poljuljala hijerarhija', izjavila je neslužbeno koreografkinja dodavši da će od kazališta tražiti ispriku te da ozbiljno razmišlja i o tužbi, jer želi zaštititi svoj umjetnički integritet i integritet drugih slobodnjaka.
Na pitanje što se zapravo dogodilo, redatelj Igor Mešin, škrt na riječima, ustvrdio je da se 'zbog razmimoilaženja u mišljenju morao zahvaliti dirigentu Dinku Appeltu i koreografkinji Larisi Lipovac Navojec, koje je sam izabrao te potražiti nove suradnike kako bi se predstava mogla završiti' te nas uputio na ravnatelja Komedije Niku Pavlovića.
Zatražili smo za mišljenje i dirigenta Dinka Appelta, u pismu izravno okrivljenog za izbacivanje Larise Lipovac Navojec iz projekta, koji je rekao da su tog inkriminiranog dana samo iznijeli primjedbe na račun rada koreografkinje.
'Tog sam dana javno izjavio da nikome ne dopuštam da mu ovaj projekt bude sekundaran ili tercijaran s obzirom na to da na predstavi nisam radio samo kao dirigent, nego i kao repetitor, a bio sam zadužen i za prevođenje i notni materijal, dakle, uložio sam jako puno u predstavu te smatram da mi je bila dužnost štititi projekt', ustvrdio je Appelt. 'Otvoreno sam rekao da koreografkinja u dva i pol mjeseca nije odradila svoj posao jer je istovremeno radila na operi u HNK-i i bavila se privatnim obavezama čime je dovela u pitanje cijeli projekt. Nije bila na 50 posto proba, a do tog dana, mjesec dana do premijere, napravila je samo 50 posto koreografija. Usto, čak 80 posto ansambla – plesača, glumaca i pjevača, žalilo se na njen rad. I ostali članovi ansambla iznijeli su svoje prigovore, no nitko je nije vrijeđao. Da sam je uvrijedio, javno bih joj se ispričao. Samo sam smatrao da je moja dužnost štititi taj projekt, pogotovo zato što smo je već ranije upozorili, a o tome se razgovaralo i s redateljem i ravnateljem', zaključio je Appelt.
Po mišljenju ravnatelja Komedije Nike Pavlovića, 'sukobi u kazalištu uobičajena su pojava i često na razini trača, i oko toga ne bi trebalo dizati buku', no u slučaju Larise Lipovac Navojec, kaže, 'situacija se izrodila u nešto što nisu htjeli i bio bi najsretniji da do toga nije ni došlo'. 'Činjenica jest da Larisa Lipovac Navojec od 5. lipnja, kada smo počeli s probama na 'Spamalotu', nije bila na 15-ak proba jer je paralelno radila na operi u HNK-u, nego je u zamjenu slala svoju asistenticu kojom ansambl nije bio zadovoljan', tvrdi Pavlović dodajući da zbog toga nije završila koreografiju. 'Zbog podijeljene krivnje, smijenili smo i nju i Appelta s projekta, a umjesto njih postavili smo dirigenta Krešu Batinića i kućnog koreografa Bojana Valentića, koji će cijelu koreografiju iznova raditi, jer smo odlučili da ne koristimo nijedan njen koreografski broj', kazao je Pavlović.
Na pitanje je li istina da Larisa Lipovac Navojec nema ugovor i da je radila 'na crno', odgovorio je sljedeće: 'Usmeni dogovor sa mnom ima jednaku pravnu težinu kao i pisani ugovor, no nju ugovor čeka i može ga doći potpisati kada hoće, ali je, naravno, visina honorara smanjena. A ako pošalje odvjetnika, mi ćemo poslati svoga', poručio je Niko Pavlović zaključujući da je zbog tog sukoba premijerna izvedba 'Spamalota', zakazana za 22. studenoga, ponovno odgođena, iako je to već dva puta učinjeno, i održat će se 14. prosinca.