LIJEPO MI JE S TOBOM, ZNAŠ

Miljenik publike ZagrebDoxa u glavnom programu Sarajevo Film Festivala

22.07.2015 u 09:08

Bionic
Reading

Dokumentarni film 'Lijepo mi je s tobom, znaš' redateljice Eve Kraljević, koji je na ZagrebDoxu osvojio HT-ovu nagradu publike ušao je u natjecateljski program dokumentarnih filmova na Sarajevo Film Festivalu

Film 'Lijepo mi je s tobom, znaš' nastajao je jedanaest godina, koliko je snimateljica Eva Kraljević dokumentirala svoj odnos sa sestrom Mijom kako bi pokušala razumjeti njihov odnos. U tom pokušaju nastao je portret dviju sestara, ispunjen radošću, strahom i željom da se nadiđe malograđanski ukus koji postavlja granice sestrinske ljubavi.

Mia je vesela, otvorena, ima Downov sindrom i jako voli ljude. Njenu iskrenost publika zagrebDoxa prihvatila je s velikim oduševljenjem, a film je poslije bio na redovnom kinorepertoaru. Nastao je u produkciji Hulahop, a lani je na Sarajevo Film Festivalu osvojio nagradu HBO Adria na Docu Rough Cut Boutiqueu, programu Sarajevo Film Festivala namijenjenom razvoju dokumentarnih projekata.

U intervjuu za tportal uoči premijere na ZagrebDoxu redateljica Kraljević, kojoj je ovo filmski debi, rekla je kako ju je rad na filmu suočio s odgovornošću koju ima prema sebi i Miji te s puno pitanja s kojima se prije nije bavila, poput toga kako će im biti kad roditelja više ne bude i kako će se snalaziti ona i Mija. Film joj je pomogao da se suoči sa strahom i sramom koji je osjećala kao pritisak sredine. 'Nekako sam u tom propitivanju počela osvještavati i prihvaćati taj sram te ga gledati kao važan dio našeg odnosa koji me puno naučio. Malo pomalo počeo je nestajati', rekla je Kraljević, a cijeli intervju s njom možete pročitati ovdje te na Facebooku pružiti podršku dvjema hrabrim protagonisticama ovog filma.

Hrvatska koprodukcija

U dokumentarnoj je konkurenciji SFF-a i film 'U potrazi za snom' Mladena Mitrovića. Nastao je u produkciji Fabrike snova iz Srbije i koprodukciji hrvatskog Factuma, a govori o ponovnom susretu grupe nekadašnjih Sarajlija koji su se nakon 1987., kada ih je mladi Mitrović prvi puta snimao, rasuli svijetom stjecajem brojnih, a ponajviše ratnih okolnosti.