U Galeriji Meštrović otvorena je izložba skulptura Dalibora Stošića pod nazivom 'Mrtve prirode'. Izložbu koja se održava u sklopu 58. Splitskog ljeta je otvorio Berislav Šipuš, zamjenik ministrice kulture Republike Hrvatske
Kiparske intervencije i asamblaži nove su tehnike kojima se služi akademski kipar Stošić u cilju realizacije svojih likovnih zamisli na tragu egzistencijalne fikcije. Riječ je o radovima koje je već krajem prošle godine Stošić predstavio u Zagrebu, ali splitsko izdanje ima dodatnu slojevitost zbog suodnosa sa stalnim postavom Galerije Meštrović te zbog načina oblikovanja izložbe. Postav izložbe potpisuje dizajnerica Lea Aviani
U zlatnim okvirima su izloženi dijelovi tijela i skeleta životinja te raspukline hrastova tkiva. Radovi nose simbolične nazive kao što su 'Metamorfoze', 'Cvjetovi zla', 'Crveno i crno', 'Stranac', 'Kardinali', 'Rekvijem', 'U potrazi za izgubljenim vremenom', 'Smrt u Veneciji'... Lea Aviani je artefakte koji su na granici reljefne skulpture i štafelajnog slikarstva uklopila u pogrebno ruho i tkanine koje sugeriraju ugođaj mauzoleja sa zlatom i brokatom. Pogrebni ugođaj dodatno podcrtavaju tri voštanice.
Najzanimljiviji je odnos i dramatičan kontrast Stošićevih izložaka mrtve flore i faune sa skulpturama Ivana Meštrovića naglašenog antropocentrizma.
Stošić u galeriju u prvi plan uvodi biljni i životinjski svijet na bizaran i zastrašujući način. Izložba je potpuno otvorena za različite interpretacije, a naizgled velika razlika prethodnog i sadašnjeg opusa Dalibora Stošića je u drugom planu.
Suštinski, razlika nije velika, riječ o promišljenom likovnom pristupu s jasnom idejom i eksplicitnim društvenim stavom. Kiparske intervencije i asamblaži su prije svega zaokruženi likovni artefakti i rezultat dubokog analitičkog promišljanja. Recikliranje hrastovog drva pronađenog u panonskom mulju datiranog u vrijeme rođenja Krista u simboličkom smislu govori za sebe.
Izložba je postavljena na katu Galerije Meštrović, nekoliko stepeništa vodi od ulaza u centralnu izložbenu prostoriju u kojoj je inače u stalnom postavu smješten Meštrovićev 'Job', kontroverzna i dramatična skulptura. Sastavni dio izložbe je i film koji prikazuje Stošića pri radu i nastajanje ovdje izloženih djela. Autor i producent filma je Andro Krstulović Opara, a snimatelj i montažer je Milan Latković, diplomirani dizajner vizualnih komunikacija.
O Stošiću i njegovoj umjetnosti govorili su Anita Zlomislić, povjesničarka umjetnosti, Andro Krstulović Opara, ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića koji je i kustos splitske izložbe, a pjesmu mu je pročitala Tonka Alujević, spisateljica i kolumnistica iz Splita.
Izložbu koja će biti otvorena do 2. rujna prati katalog, izdan u suradnji s Modernom galerijom u Zagrebu, kojemu je uvodni tekst napisala Leonida Kovač, a autor fotografija je Fedor Vučemilović