Na naše pitanje znači li njezina prilično oštra kritika kulturne politike Grada Zagreba i najavu aktivnijeg uključivanja u gradsku politiku te vidi li se u timu Davora Bernardića na budućim izborima, Saša Broz još ne želi jasno odgovoriti, a odluku ostavlja za vrijeme nakon premijere 'Postolara i vraga' koje prema tekstu Augusta Šenoe priprema u Trešnji
Nakon što je preko 500 zagrebačkih kulturnjaka peticijom zatražilo osamostaljivanje ureda za kulturu od postojećeg glomaznog ureda koji u Gradu objedinjuje sport, kulturu i obrazovanje, gradski SDP načelno je podržao ideju razdvajanja, no potpredsjednik Gradske skupštine Davor Bernardić istaknuo je da to dolazi u obzir uz uvjet da se poboljša status djelatnika u kulturi i kulturnih institucija te donese plan racionalizacije i novih ulaganja u kulturu. Gradski SDP inicijativu je iskoristio za kritiku aktualne gradske kulturne politike, a u jednom od rijetkih istupa otkako je prošle jeseni imenovana predsjednicom Savjeta zagrebačkog SDP-a za kulturu, redateljica Saša Broz prilično oštro napala je aktualnu kulturnu politiku Grada, nedostatak kulturne strategije, nedovoljnu pripremljenost za kandidiranje Zagreba za prijestolnicu kulture, a aktualizirala je i pitanje rješavanja problema Koncertne direkcije.
Dosad se među kulturnjacima nije moglo čuti da privatizaciju neke ustanove iz kulture vide kao rješenje. Kako to vidite na slučaju Koncertne direkcije?
Inicijativa za privatizaciju Koncertne direkcije postoji već dulje. Koliko je meni poznato potekla je upravo od ljudi iz same Direkcije, ali su je podržali i kulturni krugovi. Naime, poznato je da se djelatnost Koncertne direkcije odavno odmaknula od svoje osnove, organiziranja koncertne djelatnosti te se okrenula, između ostalog, organizaciji sajmova, smotrama folklora, raznim gradskim aktivnostima, maskenbalima i slično. Mislite da je opravdano da manifestaciju Maturanti na Bundeku organizira javna kulturna institucija?
Privatizacija bi u ovom slučaju značila otvaranje prostora za djelovanje i profiliranje privatnih agencija i raspisivanje natječaja prema djelatnostima, a u okviru potreba Grada. Grad bi trebao u tom slučaju svakako uzeti u obzir iskustvo i znanje određenih kulturnih djelatnika iz institucija u svom vlasništvu.
Kako komentirate da Zagreb još nema kulturnu strategiju potrebnu za kandidiranje grada za Europsku prijestolnicu kulture?
Da je SDP na vlasti u Gradu Zagrebu, posve sam sigurna da se ne bi doveo u situaciju u kojoj se metropola predlaže kao kandidat za europsku prijestolnicu kulture a da strateški dokument nije ni donesen. SDP GZ pokazuje velik interes za sinergiju kulture i turizma pa i financiranje kulture kroz turizam. Ako se želimo otvoriti prema regiji i šire kroz kulturu, objedinjavanje tih dviju grana je nužno.
Zagreb ima velik potencijal, ali najveći su potencijal upravo njegovi ljudi i zato oni moraju biti prva i osnovna briga. Naši umjetnici diljem svijeta postižu fantastične uspjehe, dobivaju najveće strukovne i državne nagrade i upravo oni su naš najbolji i legitimni ID.
U kulturnoj strategiji korištenje ljudskih resursa i pametno kadroviranje vrlo su važne stavke.
Mislite li da je bez kulturne strategije Zagreb u poziciji da dobije titulu prijestolnice kulture unatoč tome što se kandidatura istaknula gotovo u zadnji čas?
Poanta je u tome da se takve stvari ne rade planski i preko noći pogotovo ako takva manjkava priprema može ugroziti jednu tako veliku i značajnu stvar kao što je kandidatura Zagreba za europsku prijestolnicu kulture 2020. Također postavlja se pitanje zašto je Grad potrošio milijun kuna za angažiranje vanjskih usluga izrade kulturne strategije, a u isto vrijeme smanjio sredstva za 22 milijuna kuna u proračunu GZ za kulturu?
Kritizirali ste kadroviranje u kulturnim institucijama te lošu komunikaciju između Grada i Ministarstva kulture. Kakvom ocjenjujete situaciju u kulturi grada i na državnoj razini?
Mislim da je stalan i konstruktivan dijalog između Grada i Ministarstva po svim pitanjima gdje zajedno odlučuju vrlo bitan i nužan. Također sam upozorila da je način kadroviranja problem na svim razinama. U vijećima kulturnih institucija sjede kadrovi nedovoljno stručni za obavljanje te funkcije. Dijelim sudbinu svojih kolega, teška su vremena pa se lako neka sjajna ideja izgubi u svakodnevnoj trci za preživljavanjem.