'Gledatelja neprestano treba prije, za vrijeme i nakon utakmica educirati, zabavljati i dati mu dojam da je postao pametniji i obrazovaniji da bi se u nekom idućem prijenosu ponovno vratio, a ne prešao na neki drugi televizijski program', kazao je kreativni producent američke TV mreže CBS Pete Radovich na predavanju 'Sportska TV produkcija' u sklopu trećeg Weekend media festivala u Rovinju
Rođeni Njujorčanin hrvatskih korijena (majka s Pašmana, otac s Kaprija), iza sebe ima dugogodišnji staž producenta na CBS-u, vlasnik je osamnaest Emmyja, a njegovo ime stoji iza najvećih sportskih događanja koje je CBS radio zadnjih deset godina. Olimpijske igre, finala NBA lige i Superbowl samo su dio onoga što je Radovich odradio, a odnedavno radi kultnih '60 minuta', CBS-ov news magazin.
Tijekom jednosatnog predavanja Radovich je okupljene upoznao s načinom rada sportske produkcije na CBS-u gdje se, kako je sam priznao, u posljednje vrijeme sve više gledatelje nastoji privući humorom i edukacijom.
'Naprosto, konkurencija stalno pritišće i nužne su stalne promjene. Tehnologija je toliko napredovala i moramo je stalno korisiti koliko je maksimalno moguće. Gledatelju ne treba govoriti što se događa jer on to i sam vidi, treba mu pojašnjavati zašto se to događa. Tu nam tehnologija puno pomaže', kazao je Radovich pustivši potom nekoliko klipova iz kojih se vidjelo zašto je CBS među najboljim mrežama u produkciji sporta: flopmotion u tenisu, označavanje leta loptice u raznim bojama u 'realtimeu' u prijenosima bejzbol utakmica…
'Utakmica je uvijek utakmica, gledatelj tu manje-više zna što može očekivati. Treba ga uvijek privlačiti iznova. Uvijek se treba postaviti tako da gledatelj o onom što gleda ne zna ništa i onda mu treba sve ponuditi. Statistike, pozadinske priče, sve što možete u tom trenutku. Treba mu dati osjećaj da se nakon prijenosa osjeća pametnijim da bi vam se ponovno vratio', ističe Radovich.
Upitan kada se može očekivati tehnologija kojom raspolaže CBS, Radovich duhovito odgovara da je to 'teško pitanje jer nekad je prolazilo desetak godina, danas su razlike sve manje, a eto, u Europu je već stigao i Iphone'.
Za nekog tko je toliko dugo u poslu i tko iznimno puno nade polaže u tehnologiju, Radovich je okupljene iznenadio kada je rekao da ne vjeruje u 3D prijenose utakmica.
'Sve to je pomalo daleko. Mislim da prijenosi u 3D tehnologiji neće zaživjeti, a i sam osobno više volim gledati utakmice na način na koji se prenose danas', zaključio je.