Grad Zagreb predstavio je idejno rješenje za svoj novi vizualni identitet, rezultat javnog natječaja koji je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo. Kulturnjaci i ljudi iz dizajnerskog svijeta podijeljeni su u reakcijama, a nas zanima vaš sud te ga možete dati u anketi
Podsjetimo, prvu nagradu na natječaju osvojio je koncept pod nazivom 'Slobodan čovjek u slobodnom gradu', utemeljen na poznatom performansu Toma Gotovca 'Zagreb, volim te', uz to da je u ovom rješenju, kako je dio kulturnjaka primijetio, 'ispao' zarez.
Autori pobjedničkog rješenja su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić, uz suradnike Gorana Trbuljaka, Vladu Marteka, Marka Lulića, Lindu Golik Horvat i Suzanu Potrebić.
Ocjenjivački sud, u sastavu Ira Payer, Nina Bačun, Tom Dorresteijn, Luka Korlaet i Luka Thumm, jednoglasno je ocijenio da pobjednički rad predstavlja strateški čvrst temelj za vizualni identitet grada, spajajući njegovu bogatu tradiciju sa suvremenim dizajnerskim pristupom. Predsjednica ocjenjivačkog suda Payer naglasila je da rješenje uspješno balansira prošlost i suvremenost te omogućuje jasnu i dosljednu komunikaciju grada.
Gdje je nestao padež?
Dio komentatora u raspravi na stranici Hrvatskog dizajnerskog društva na Facebooku nije bio tako blagonaklon. Prevoditelj i istraživač Srđan Dvornik priznaje da je - zbunjen. 'Jesu li te tri riječi dio jedne cjeline ili je 'Zagreb' oznaka lokacije, a 'volim te!' izjava upućena već kome god? Ako je prvo, nije baš pismeno. Vokativ je doduše nepoznat u kajkavskom, ali Zagreb nije samo to. Ili možda je? Ne bi li onda trebalo biti 'Zagrep, rad te mam'?
Odgovorila mu je Payer: ''Zagreb' je osnovni logotip, a 'Volim te!' je ekstenzija koja se ne mora nužno uvijek koristiti. Autori su naslonili 'Volim te!' na 'Zagreb', nisu uspostavljali hijerarhiju, već su naglasili povezanost grada i izjave. To nije očekivano i baš zato je dobro. I naravno, tim postupkom dobili su snažnu referencu na performans Toma Gotovca.'
Kustos i voditelj Galerije Hrvatskog dizajnerskog društva Marko Golub kaže da mu se prvonagrađeni rad sviđa, naročito, kako dodaje, 'nakon što je cinizam u zadnja dva mjeseca skočio za par tisuća posto, pa već riječi kao 'Zagreb, volim te!' (očigledno citat T.G.) i 'Slobodan čovjek u slobodnom gradu' zvuče ili kao san o boljem prošlom ili projekcija boljeg budućeg vremena', zaključuje Golub.
Pohvalni osvrt na Facebooku napisao je i cijenjeni dizajner Davor Bruketa: 'Pobjednički vizualni identitet građanima se može svidjeti ili ne, ali nesumnjivo je riječ o suvremenom, profesionalno oblikovanom i fleksibilnom sustavu, prilagodljivom različitim kontekstima i namjenama', navodi između ostalog.
Karikaturist Nik Titanik lakonski je to komentirao u jednoj rečenici: 'Daj me nemojte j**at!'
S obzirom na to da je u toku predizborna kampanja, očekivalo se i više reakcija iz političkog svijeta, a zasad se oglasio tek šef zagrebačkog HDZ-a Mislav Herman napisavši: 'Tomaševiću, baš si RASTURIO novim vizualnim identitetom našega grada. Jedino što si dva tjedna uranio s objavom. Ovo bi bila savršena prvoaprilska šala.'
Uz sva ova podijeljena mišljenja, veselimo se i vašem stavu, a možete ga podijeliti s nama u priloženoj anketi.