'Nitko ovo ne želi' - konačno romantična komedija koja nije smeće

• 05.10.2024 u 19:49

Sa serijom koja vraća vjeru u žanr klasičnog rom-coma Netflix također vraća vjeru u to da je u stanju napraviti laganini seriju koja nije smeće.

Svi vole kad ih nešto ugodno iznenadi, ali poseban je gušt kad te ugodno iznenadi nešto za što misliš da te više ne može iznenaditi. Nova Netflixova serija 'Nitko ovo ne želi', naime, ubraja se u žanr romantične komedije - žanr koji je u zadnje vrijeme pao na tako niske grane da sam najozbiljnije mislila da se više s tih grana nikamo ne može uspeti. A kad tamo, vidi vraga.

Ako baš želim biti potpuno iskrena, moram priznati da mi je u srcu ipak pomalo tinjala nada. Obožavam rom-comove još od kad sam kao tinejdžerka gledala 'Kad je Harry sreo Sally', 'Princezu nevjestu' i 'Zaboravi Pariz', definitivne klasike tog žanra. Ljubav prema romantičnoj komediji nagnala me i da se bolje upoznam sa starijim klasicima iz te fele, one u kojima su kraljevale Katharine Hepburn i Ginger Rogers pa i specifične izdanke rom-coma Blakea Edwardsa, koji je cijelu rubriku razmontirao i podigao na viši nivo s 'Victor Victorijom'. Pratila sam žanr i kroz devedesete, pa i jedan dio dvijetisućitih, kad je još bilo poprilično štancerskih, ali ipak simpatičnih pokušaja s Katherine Heigl ili Jennifer Aniston, kad je svojim karakterističnim mišungom rom-coma i bromedyja štošta imao reći i Judd Apatow (čvrsto stojim pri tvrdnji da je 'Dogodilo se u četrdesetima' komičarski biser na čije pojedine scene i dan-danas plačem od smijeha, iako ih znam napamet), a negdje u tom periodu dogodila se i najbriljantnija karikatura romantične komedije znana čovjeku - 'Svi su ludi za Mary'. Bogat je to žanr i nisam ga sasvim preboljela, ali u zadnje su vrijeme stvari postale zbilja loše.

Gotovo je pa šokantno s kolikim prezirom autori, producenti, redatelji pa i glumci u zadnje vrijeme pristupaju romantičnoj komediji. Kao da među njima prevladava mišljenje da je se može snimiti totalno po špranci, bez ikakvog angažmana oko scenarija, komedije, ritma, glume, pa i smisla. Uvrtjeli su si u glavu da je to žanr za žene žedne ljubavi i romantike i da će zbog toga progutati bilo što. Jedino oko čega se potrude jest pribavljanje velikih imena kao što su Nicole Kidman ili Anne Hathaway. Najobziljnije, jedina romantična komedija u zadnjih pet do deset godina koje se mogu sjetiti, a koja je koliko-toliko vrijedna pažnje bila je Crazy Rich Asians.

• +4
    Nitko ovo ne želi Izvor: Profimedia / Autor: Netflix / Everett / Profimedia

Zato sam seriji 'Nitko ovo ne želi' pristupila s velikom strepnjom. Jest, jako volim Kristen Bell, mislim da je genijalna komičarska glumica, impresionira me još od 'Veronice Mars', a o ulozi u seriji 'The Good Place' da ne govorim. No volim i mnoge druge glumce i glumice pa su se u zadnje vrijeme katastrofalno sramotili u jezivim rom-comovima. Srećom, u ovoj je seriji u svojem punom izdanju i formi, fantastično upregnuta u scenarij Erin Foster, 42-godišnje američke glumice i scenaristice za koju dosad nisam čula, ali joj odsad skidam kapu.

Priča o losanđeleskoj podcasterici Joanne (Kristen Bell) i rabinu Noahu (Adam Brody), koji se upoznaju, zaljube i pokušavaju ostvariti ljubavnu vezu unatoč velikim kulturnim, vjerskim, obiteljskim i inim razlozima nevjerojatno je pametna, uvjerljiva, s vrhunskom kemijom među glumcima, ali i vrhunskom ekipom sporednih likova i glumaca za pasom. Kristen Bell i Adam Brody sa svojom su duhovitom izmjenom replika i ritmom, onim što Ameri zovu banter na razini legendarnih Katharine Hepburn i Spencera Tracyja ili Meg Ryan i Billyja Chrystala, a ova suvremena varijanta klasične rom-com priče silno je dražesna bez prelaska u sladunjavost, duhovita bez prelaska u glupiranje i pametno se bavi nekim stvarnim problemima u vezama između ljudi različitih porijekla i odgoja, a da pritom ne postaje patetična. Sasvim me razoružala.

Nobody Wants This | Official Trailer | Netflix Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

I nije me samo to razveselilo. Razveselilo me i to što je Netflix izbacio takvo što. Ta streaming platforma u zadnje je vrijeme sasvim opravdano došla na loš glas zbog toga što u svoj katalog uvrštava ama baš svašta, gotovo bez ikakvog kriterija, a posebno je nepodnošljiva u domeni 'laganini' serija i filmova, među koje se ubraja i romantična komedija. Ovaj put je ne samo uvrstila, nego i proizvela nešto doista divno i ljupko, pametno i smiješno. Svakako pogledajte! I da - obratite pažnju na Joanninu sestru u seriji. Znala sam da je Willa iz 'Successiona' veliki komičarski potencijal. Jednostavno sam ZNALA!