POSVEĆEN FILMSKOM STVARANJU

Novi broj 'Hrvatskog filmskog ljetopisa'

30.01.2016 u 11:04

Bionic
Reading

Iz tiska je izašao novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa, najstarijeg domaćeg filmološkog časopisa koji već više od 20 godina sa znanjem i strašću donosi tekstove o svim aspektima filmske umjetnosti

U zimskom broju (84) obrađen je tematski blok o filmskom snimanju, nastao u suradnji s gostujućim urednikom, akademskim snimateljem i fotografom Jasenkom Rasolom: o snimanju 'Živih i mrtvih' (za što je, s Mirkom Pivčevićem, primio Zlatnu arenu) i brojnim kreativnim i praktičnim rješenjima koja je pritom morao primijeniti, piše akademski snimatelj Dragan Marković, Dinka Radonić i Maja Midžor donose studije o znamenitim redateljsko-snimateljskim parovima Godardu i Coutardu te Bergmanu i Nykvistu, a Krešimir Mikić raspravlja o postojećem svjetlu (available light), ali i o povijesti široke primjene svjetla u igranom filmu.

U rubrici 'Hrvatski film' Stjepan Lacković i Arsen Oremović osvrću se na višestruke, identitetske, propagandne i ostale uloge audiovizualnih djela u legitimiranju političkih režima socijalističke Jugoslavije i neovisne Hrvatske, podsjećajući nas i na neke primjere namjenskih žanrova, poput glazbenih spotova s početka 1990-ih.

Novi Ljetopis u izboru odgovornog urednika Hrvoja Turkovića donosi i ulomke iz knjige najuglednijeg svjetskog povjesničara animacije Giannalberta Bendazzija o pioniru latinoameričkog i svjetskog dugometražnog, nijemog i zvučnog, animiranog filma Quirinu Cristianiju koji je stvarao u nizu žanrova poput sportskog i političko-satiričkog filma, no čiji opus donedavno nije bio primjereno valoriziran dijelom i zbog izgubljenosti najvećeg broja njegovih djela. Autor teksta piše o najpoznatijim Cristianijevim filmovima Peludópolis i El Apóstol, kao i o drugim aspektima Cristianijeve karijere, poput utjecaja na Zagrebačku školu crtanog filma putem suradnje s Bogoslavom Petanjekom.

Već tradicionalno, novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa prikazuje i filmske festivale, kinorepertoar kroz čak 12 recenzija, a nakon dugo vremena i jedno značajno DVD izdanje – ono s filmovima Tomislava Gotovca. Također tradicionalno, s ovim se temama ukoštac hvataju podjednako iskusni kritičari (Janko Heidl, Boško Picula, Josip Grozdanić) i oni najmlađe generacije, poput Višnje Vukašinović, Ante Pavlova, Karle Kovačević, Milana Završe i dr.

Naposljetku, o knjigama 'Krava na Mjesecu: filozofija znanstveno-fantastičnih horor filmova' i 'Dušan Vukotić – zaboravljeni vizionar' pišu Ljubiša Prica i Janko Heidl, o časopisu Filmonaut Lucija Klarić, a Ana Đordić metodički razlaže film 'Neka uđe onaj pravi' i njegovu moguću primjenu u srednjoškolskoj nastavi.