Novi film Emira Kusturice ‘Na mliječnom putu’ premijerno je prikazan na filmskom festivalu u Veneciji, no ostao je bez nagrada. Filmski kritičari koji su vidjeli prvi igrani Kusturičin film nakon devet godina opisuju ga kao ‘zamornu romantičnu ekstravagancu’, uradak koji je ‘pretjerano nategnut’ i ‘očajnički pretrpan’
‘Ono što naročito obilježava ‘Na mliječnom putu’ - uz pojačani nivo decibela - nepovezanost je svega u filmu. Možda je to metafora ili poetski izbor. No ako raznoliki zamišljaji imaju smisla samo u Kusturičinoj glavi, ono što ostaje je sat koji napada ljude, zmija koja pije mlijeko, gimnastičar pretjerane vještine i mnogo eksplodirajućih ovaca’, piše poznati filmski časopis Variety o ‘Na mliječnom putu’ Emira Kusturice, opisujući ga kao autora sa stavom da ljudima vladaju animalni porivi.
U filmu Kusturica glumi mljekara Kostu koji je zaljubljen u prelijepu i misterioznu ženu (Monica Bellucci), a priča se odvija tijekom rata u Bosni i Hercegovini od 1992. do 1995. godine.
Monica Bellucci glumi lik koji se zove Nevjesta i nema baš uvjerljivu priču: ona je istovremeno Srpkinja i Talijanka koja je izbjegla iz tzv. Republike Srpske Krajine (?!) te ‘bivša djevojka engleskog generala koji je zbog nje ubio svoju suprugu’, ističe Variety, zaključujući da je ‘Na mliječnom putu’ film ‘kakav bi smislio šestogodišnjak’. Nije baš uvjerljiva ni velika ljubav koja se brzo rodi između Koste i Nevjeste.
Filmski portal The Playlist još je oštriji u svojoj kritici: ‘To je iscrpljujuća maksimalistička bajka koja izaziva žgaravicu, dijelom po Ezopu, dijelom kao Looney Toons, dijelom Danielle Steele, a sve zajedno tipični Kusturica; plašite se opisa ‘magični realizam’ jer u ovom filmu nema ničega stvarnog.’ Jedini uspio dio filma je početak, ‘kada Kusturičin folklor funkcionira’, ali se onda pretvori u ‘Kusturicaville’ izvan ‘realnog vremena, iako je nominalno smješten tijekom jugoslavenskih ratova devedesetih’.
Kusturica je u filmu usmjeren na ‘bilježenje prolaznih trenutaka i čudnih prizora’, iza čega se krije ‘potpuna praznina’, film ‘o tragičnoj ljubavi u kojem ne osjećamo ni tragediju ni strast’, s ‘likovima u koje se ne može uživjeti’. Zaključak je The Playlista kako je ‘Na mliječnom putu’ ‘potpuna besmislica’, sa slabom pričom na koju bi se uspješno moglo ‘natovariti toliko površne fantazije’.
The Hollywood Reporter (THR) smatra da je film zamoran, ‘standardna Kusturičina verzija balkanske živosti’, kojoj pomaže prisutnost Monice Bellucci. Smatra se kako su prošli najbolji dani filmske karijere Emira Kusturice i podsjeća da je Zlatnu palmu za ‘Underground’ dobio prije 21 godinu. ‘Od tada je Kusturica više slavljen zbog svojeg glumačkog rada u filmovima drugih režisera’, ističe THR.
‘Ovih dana nitko ne ulazi u filmski svemir Emira Kusturice ozbiljno očekujući poniznost, suzdržavanje ili nijanse’, piše The Hollywood Reporter i dodaje da je Bellucci ‘jedina uspjela sačuvati svoje dostojanstvo’ u ‘Na mliječnom putu'.