Njemačka umjetnica i teoretičarka Hito Steyerl, poznata po snažnim političkim stavovima i izazivanju odnosa moći u svijetu umjetnosti, proglašena je najutjecajnijom ličnošću globalne umjetničke scene u 2017. Na godišnjoj listi magazina ArtReview našli su se i konceptualni umjetnik Pierre Huyghe te teoretičarka Donna Harraway, a oboje su okupirani temama tehnologije i ekologije
Na vrhu liste 100 najutjecajnijih osoba u svijetu umjetnosti (Power 100), koju ArtReview objavljuje već 16 godina, prvi put našla se žena (mada je 2015. Manuela Wirth dijelila poziciju sa suprugom Iwanom, kao dio tima koji vodi čuvenu galeriju Hauser & Wirth). Prema objašnjenju magazina, Hito Steyerl je zaslužila titulu 'zbog stalnih pokušaja da poremeti odnose moći'.
Njemačka umjetnica i teoretičarka u svojim se videoradovima i instalacijama bavi pitanjima povijesti i politike, digitalne kulture i identiteta, a poznata je po oštrim tekstovima i predavanjima te kritičkom stavu prema događajima u suvremenom društvu i na umjetničkoj sceni.
Na ArtReviewoj se listi 100 najutjecajnijih Steyerl prvi put našla 2013., kad je bila na 69. mjestu. Prošle godine zauzela je sedmo, a ove je s prvog mjesta maknula Hansa Ulricha Obrista, umjetničkog direktora galerije Serpentine, koji je pao na šestu poziciju.
Velik skok doživjeli su konceptualni umjetnik Pierre Huyghe, koji se s prošlogodišnjeg 24. mjesta 2017. uspeo na drugo, te teoretičarka Donna Harraway, koja se bavi znanošću, tehnologijom, ekologijom, feminizmom i identitetom. Prošle godine bila je 43., a ove treća najutjecajnija ličnost u svijetu umjetnosti prema ArtReviewu.
Među imenima koja su se prvi put našla na popisu su francuski filozof, antropolog i sociolog Bruno Latour, koji je zauzeo deveto mjesto, potom videoumjetnica i performerica Joan Jonas (14), zatim nova ravnateljica galerije Tate Maria Balshaw (16), koja je naslijedila godinama utjecajnog Nicholasa Serotu, te filozofkinja i queer teoretičarka Judith Butler (48).
Poljski kustos Adam Szymczyk, umjetnički direktor izložbe Documente 14, s prošlogodišnjeg drugog mjesta ove godine pao je na četvrto, kao i veoma utjecajni galerist Larry Gagosian. Prošle godine držao je šestu poziciju, a ove je tek 15. I kineski umjetnik i aktivist Ai Weiwei doživio je blaži pad, s lanjskog 10. na 13. mjesto 2017. Ravnatelj njujorške MoMA-e Glenn D. Lowry sada je 17. na popisu, a 2016. bio je 12.
Umjetnici koji su dosad slovili kao komercijalno najmoćniji također nastavljaju padati na listi. Jeff Koons je tako trenutno na 54. mjestu (2014. je, primjerice, bio sedmi), a Marina Abramović, koja je lani bila 46., ove godine je 89. Damiena Hirsta, koji je 2005. i 2008. bio prvi, ove godine uopće nema na popisu ArtReviewa.
Uspon su s druge strane doživjeli osebujna japanska umjetnica Yayoi Kusama, koja sada ima i svoj muzej (s lanjskog 93. dospjela je na 55. mjesto), potom sve istaknutiji dansko-islandski umjetnik poznat po skulpturama i instalacijama velikih dimenzija Olafur Eliasson (63. mjesto, a prošle godine 74.).
Na popisu je i Miuccia Prada, koja se, zbog sve jačeg utjecaja njene Fondazione Prada, institucije posvećene praćenju, sponzoriranju i promoviranju suvremene umjetnosti i kulture, s lanjskog 45. mjesta popela na 33.
Kad je u pitanju spol, na popisu 2017., prema pregledu koji je napravio Artsy, 62 posto najutjecajnijih otpada na muškarce, a 38 posto na žene, što je manji napredak u odnosu na prošlu godinu, kad je na muškarce otpalo 68 posto, a ogroman u odnosu na 2002., kad je prvo mjesto zauzeo Charles Saatchi. Na muškarce je tada otpalo čak 83 posto, dok su žene zauzele svega 17 posto među najutjecajnijim imenima u svijetu umjetnosti.
Bijelci su, dakako, i dalje daleko najzastupljeniji. Ove godine zauzimaju 60 posto popisa (2002. bilo ih je 87 posto). Europljani su također standardno najzastupljeniji s 40 posto 2017. (prošle 56 posto). Slijede Sjeverna Amerika (27 posto), Azija (18 posto), Srednja i Južna Amerika (osam posto), Bliski istok (tri posto) i Afrika (također tri posto, prošle godine jedan posto).
Magazin ArtReview svoj popis pravi na temelju konzultacija s međunarodnim odborom od 20 anonimnih insajdera, autora, umjetnika, kustosa i kritičara, a rangiranje ovisi o međunarodnom utjecaju pojedinca na proizvodnju i širenje umjetnosti te ideja u umjetničkom svijetu i šire u proteklih 12 mjeseci.