'Ne možemo živjeti bez kozmosa' i 'Dječak i svijet' najbolji su filmovi Animafesta
Ruski film 'Ne možemo živjeti bez kozmosa' Konstantina Bronzita osvojio je Grand Prix u kratkometražnoj kategoriji Animafesta, dok je najboljim dugometražnim filmom proglašen brazilski 'Dječak i svijet' Alea Abreua, objavljeno je u nedjelju navečer na dodjeli nagrada u kinu Europa, kojom završava festival koji je ove godine prvi put u svojoj povijesti spojio kratkometražno i dugometražno izdanje.
'Ne možemo živjeti bez kozmosa' nagrađen je kao naoko jednostavna i klasična priča koja kroz majstorski izvedeno čisto vizualno pripovijedanje, nijanse i detalje donosi razvoj dubokog prijateljstva, skršenog gubitkom i žaljenjem, obrazložio je žiri kratkometražnog filma. Žiri za dugometražni fim nagradio je film 'Dječak i svijet' jer 'inovativno koristi umjetnost, spaja političke i emotivne osjećaje i vodi nas na šaroliko putovanje'.
Svaki od članova žirija natjecanja kratkometražnog filma dodijelio je po jednu posebnu nagradu - Yumi Joung njemačkom filmu 'Grumeni' Andreasa Hykadea, Jayne Pilling francuskom 'Moje drago tijelo' Calvina Antoinea Blandina, Chris Landreth kanadskom filmu 'Mjesečar' Theodorea Usheva, Leslie Felperin estonskom 'Gospodar' Riha Unta, a Veljko Popović korejskom 'Čovjek na stolici' Dahee Jeong.
Isti žiri dodijelio je i Nagradu 'Zlatni Zagreb' za kreativnost i inovativno umjetničko postignuće - američkom 'Svijetu sutrašnjice' Dona Hertzfeldta o djevojčici koja putuje kroz vlastitu daleku budućnost te 'Zlatko Grgić' za najbolji prvi film snimljen izvan obrazovne institucije - filmu 'Amelia & Duarte' portugalskih redateljica Alice Guimaraes i Monice Santos, ironičnoj impresiji kraja ljubavi napravljenoj u duhu technicolora iz pedesetih godina.
Između filmova novouvedenog natjecanja hrvatskog filma kao najbolji je izabran 'Život s Hermanom H. Rottom' estonske redateljice s hrvatskom adresom, Chintis Lundgren, priča o suživotu štakora punkera i mačke buržujke, s obrazloženjem da je riječ o animaciji 'koja nam donosi priču o nemogućem odnosu uz pomoć vrlo inteligentnog spoja glazbe, animacije i mnogo humora'.
Nagradu 'Dušan Vukotić' za studentske filmove osvojio je kratkometražni 'U međuvremenu' britanskog autora Stephena McNallyja, spoj 3D kompjutorske animacije i ručnog crtanja. Prikazuje empatiju u urbanoj izoliranosti i 'prenosi jedinstvenu priču podcrtanu hrabrošću i empatijom prema likovima'.
Najbolji dječji film je njemački 'Dar' Jacoba Freya o dječaku koji većinu vremena igra video-igrice, dok je najbolji namjenski film video-spot 'Paradise Awaits' poljskog autora Tomeka Duckija, koji tematizira Adamovu i Evinu grešnu priču kao underground party.
Posebna priznanja festivala dobili su hrvatski 'Tajni laboratorij Nikole Tesle' Brune Razuma, korejski 'Prevarant' Sang-hoa Yeona u dugometražnoj kategoriji, danski 'Cjelina' Williama Reynisha i korejski 'Poslijepodnevni sat' Seo-Roa Oha u studentskoj, te francuski 'Lune' Patricka Delagea i Tome Leoruxa u natjecanju dječjeg filma.
Selekcijska komisija programa 'Animation goes MSU!' najboljim je 'site-specific' radom proglasila austrijski film 'Microphobia' Nikki Schuster.
Nagradu publike 'Mr. M' dobili su kratkometražni 'Priča o medvjedu' Gabriela Osorioa te dugometražni 'Pjesma mora' Tomma Moorea.
U proteklih šest dana na Animafestu je prikazano više od 300 filmova. Osim bogatim programom projekcija, s atraktivnom temom posvećenom 'Alisi u zemlji čudesa', festival se publici približio izašavši iz kina na zagrebačke ulice, tržnice i Zrinjevac, kojima su tako ovih dana šetali Alisa, Ludi Šeširdžija, Bijeli Zec i Gusjenica.
Izbor filmova ovogodišnjeg, 25. svjetskog festivala animiranog filma prikazat će se tijekom lipnja u mreži neovisnih kina diljem Hrvatske, od Zeline i Varaždina do Splita i Sinja.