'Samo ubojstva u zgradi' postiže nešto gotovo nemoguće - razvaljuje i u 4. sezoni

• 13.10.2024 u 07:11

U doba kada rijetko koja humoristična serija uopće i doživljava 4. sezonu, 'Samo ubojstva u zgradi' postiže nešto što se čini gotovo nemogućim - još su malo podigli letvicu.

Dosadašnje iskustvo s humorističnim serijama govori nam da kad u nekoj sezoni počne nizanje epizoda s popularnim glumcima koji nastupaju u gostujućim ulogama - slobodno gasi TV. Brad Pitt u 'Prijateljima', Madonna u 'Willu i Grace', Will Ferrell u 'U uredu' - sve su to krasni nastupi i dobre epizode, ali bez greške su signalizirali da je serija već pomalo zašla u doba umora i da se pojavom zvučnih imena prikriva nedostatak novih ideja.

Nova, četvrta sezona serije 'Samo ubojstva u zgradi' totalno prkosi tom pravilu. Krcata je zvučnim imenima koja su se pojavila još u prethodnoj sezoni - Paul Rudd i Meryl Streep, na primjer, a kad krene pojavljivanje novih celebrity dodataka ekipi, čovjeku se skoro zavrti: Molly Shannon, Eva Longoria, Zach Galifikanis, Eugene Levy, Melissa McCarthy... I iako to na prvi pogled djeluje kao gušenje zvučnim imenima, uopće nije. Eva Longoria konačno je otkrivena kao komičarski talent kakav je zapravo oduvijek bila, još od 'Kućanica', a i svi ostali svoji glumačkim i komičarskim genijem nadograđuju OMITB, nimalo ga ne gušeći.

Serija je i u dosadašnjim sezonama uspijevala u nečemu što rijetko kojoj drugoj seriji uspijeva - u uspješnom održavanju 'smijajuće' (a ne teoretske) komedije s legitimnom detektivskom zagonetkom iz krimi-žanra. U ovoj uspijeva i u toj, svojoj osnovnoj zadaći, ali i podiže novu ljestvicu s auto-referencionalnošću, igranjem s više različitih stilova i generacijama komedije te s masom sadržaja za one koji žele znati više ili, kako se to voli nazivati u filmskoj i TV kritici - zahtjevniju publiku.

• +20
    Samo ubojstva u zgradi 4 Izvor: Profimedia / Autor: Hulu / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

U dvostrukoj priči sezone - onoj o ubojstvu u zgradi i onoj o hollywoodskom proboju podcasterske trojke, ekran puca od smijeha, Hollywood stiže u cijeloj svojoj fejkerskoj histeriji, a izvorna trojka još nam se dublje zavlači pod kožu i u srce. Već s kraja treće sezone znamo tko je najnovija žrtva ubojstva - Charlesova kaskaderka i dublerica Sazz (Jane Lynch), samo što Charles, Mabel i Oliver to saznaju malo kasnije nego mi jer su na početku sezone previše zauzeti pozivom u Hollywood, gdje se sprema ekranizacija njihova podcasta, i gdje upoznaju glumce koji će ih glumiti - fikcionaliziranu verziju Eve Longorije, Eugenea Levyja i Zacha Galafikanisa.

Po četvrti je put, dakle, serija 'Samo ubojstva u zgradi' dokazala da može ono što nitko drugi ne može, da može biti još malo bolja nego dosad, da su neki komičarski i scenaristički geniji praktički nepresušni i da nekim komedijama čak ni celebrity cameos ne mogu naškoditi.