Njemački dnevnik Franfurter Rundschau (FR) u svojoj kulturnoj rubrici objavio je žestoku kritiku dokumentarnog filma Jakova Sedlara ‘Jasenovac - istina’. FR piše kako je riječ o ‘falsificiranju povijesti’ te se proziva Grad Zagreb zbog toga što je Sedlaru ove godine dodijelio nagradu
‘Postoje sigurno važnija priznanja od Nagrade Grada Zagreba, iako su uvjeti za dobitnike sve samo ne skromno formulirani. Nagrađeni su samo oni koji imaju ‘najviše zasluge’ u različitim poljima poput umjetnosti, zdravstva ili sporta. Iz perspektive gradskih zastupnika glavnog grada Hrvatske te kriterije ispunjava i rad režisera Jakova Sedlara. Većina njih je 19. travnja glasala da se njega nagradi - i tako izazvala velik skandal’, piše u svojem članku pod naslovom ‘Hrvatsko falsificiranje povijesti na filmskom platnu’ njemački list Frankfurter Rundschau (FR).
U tekstu se napominje da je Sedlarov dokumentarac bio prikazan i u Tel Avivu te da naslov ‘Jasenovac - istina’ ‘postulira u dvije riječi Sedlarove ambicije’. No ’istina’ koju Sedlar predstavlja nije nadopunjavanje trenutnog stanja povijesnog istraživanja o Jasenovcu, produbljivanje ili rasvjetljavanje nekog zanemarenog aspekta. Sedlarova ‘istina’ sastoji se od potpunog okretanja naglavce povijesti konc-logora Jasenovac.
Napominje se da Sedlar u svojem uratku prezentira Jasenovac ne kao logor uništenja, nego kao ‘sabirni i radni logor’ te da je ‘logor smrti’ postao tek ‘nakon 1945. i preuzimanja vlasti od komunista pod vodstvom Josipa Broza Tita’. FR piše da Sedlar tvrdi kako su ‘komunisti u Jasenovcu ubili mnogo više ljudi nego ustaše tijekom svoje četverogodišnje vladavine’ te da je to ‘mit’ koji u Hrvatskoj ‘od proglašenja neovisnosti njeguju desničarski publicisti’, tvrdnja za koju nema uvjerljivih dokaza.
Podsjeća se i da su hrvatski novinari ukazali na nekoliko falsifikata u Sedlarovu filmu, poput one s navodnom naslovnicom Vjesnika iz 1945., te da bi sve to ‘trebalo biti dovoljno da se o Sedlarovu filmu ne diskutira kao o serioznom, kamoli da mu se dodijeli nagrada’.
U tekstu se navodi i da se ‘povijesni revizionizam filma ‘Jasenovac - istina’ sada širi i među iseljenim Hrvatima’, da se ovaj problematični film prikazuje u hrvatskim kulturnim centrima diljem Njemačke te da je na berlinskom prikazivanju filma u publici bio prisutan i apostolski nuncij u Njemačkoj, Nikola Eterović.