Serije za gleduckanje na godišnjem

• 05.08.2024 u 21:09

U pauzama aktivnog odmora i intelektualnog uzdizanja čitanjem, za koje smo svi sigurni da ih prakticirate na godišnjem odmoru, donosimo vam i pregled onoga čime se možete zabaviti na godišnjem ako su vam dostupni streaming servisi.

Znamo, znamo - ne trebaju vama serije na godišnjem. Nemate ni televizor tamo gdje ste odsjeli. Vi ste suviše aktivni i ispunjeni da biste ćamili pred ekranom - popet ćete se na Biokovo u podne, odveslati na SUP-u od Nina do Zadra, biciklom proći kroz sve važnije vinograde Pelješca, a u onih desetak minuta dnevno kad predahnete, pročitat ćete ponovno 'Rat i mir' da se prisjetite što vas je ono tako zadivilo kad ste ga zadnji put čitali s 14 godina. Bravo vi. No za nas petnaestak u Republici Hrvatskoj koji nismo tako fascinantne osobe i ponekad se volimo prepustiti lijenosti pred ekranom na kauču, preroštali smo malo streaming platforme i odabrali nekoliko serija koje bi vam mogle uveseliti godišnji. Ili nedostatak godišnjeg. Ili vas podsjetiti na nešto što ste propustili u onom dijelu godine kad ste imali previše posla i/ili bili previše umorni za serije.

Pa ajmo po platformama:

MAX:

Na nekadašnjem HBO Maxu oduvijek je bilo sjajnih serija, a sad, kad se spojio s još nekim platformama, ima ih još više (premda su neke i nestale, kao, primjerice 'Parkovi i rekreacija', što im ja, velika obožavateljica te serije, teško uspijevam oprostiti). No uza sve klasike tipa 'Obitelj Soprano' i 'Žica', koje ovdje uvijek možete nadoknaditi ako ih niste gledali i reprizirati ako jeste i volite, ima tu i nekih relativno novijih stvari koje bi vam mogle zasladiti odmor.

Tu je, na primjer, nedavno izdana sezona antologijske serije 'Pravi detektiv', s podnaslovom 'Zemlja tmine', koja je mrak u mnogo različitih značenja ove riječi: odvija se u vječnom zimskom mraku Aljaske, a i pun je pogodak za ljubitelje detektivskog žanra, ove franšize, Jodie Foster i rashlađivanja ledenim sadržajima usred vrućina. U krimi/detektivskom/pravosudnom/triler žanru tu su vam na raspolaganju i dvije regionalne serijske uspješnice - srpska 'Deca zla' i bosanska 'Znam kako dišeš' - druga znantno bolja od prve jer je krase vještina i dubina Jasmile Žbanić te glumice Jasne Đuričić, ali ni priči o beogradskom odvjetniku koji istražuje ubojstva motiviranama jednim davnim užasom nema se mnogošto prigovoriti.

Ako ste više u điru 'daj nešto lagano i smiješno, a da nije glupo', na MAXu ćete naći najnovije 'Komičare', a prijašnje sezone ove sjajne humoristične serije s veličanstvenom Jean Smart u glavnoj ulozi. Generacijski sukob dva različita shvaćanja komedije u toj je seriji izrodio neke fenomenalne fore, ali i odličnu priču o međuljudskim odnosima. Na MAXu vas čeka i pametnija varijanta 'Teorije velikog praska' (iako možete pogledati i tu seriju) - priča o djetinjstvu Sheldona Coopera u seriji 'Mladi Sheldon', za ljubitelje pomaknuto horora iz radionice Taike Waititija tu je i nekoliko sezona serije 'Kad padne mrak', o vampirima koji pokušavaju živjeti građanskim životom na newyorškom Staten Islandu, a ako ste ljubitelj/ica akcijskih superjunaka u komičnom izdanju, ovdje je i supersmiješni 'Mirotvorac' sa svojim još smješnijim ortacima, kućnim ljubimcem američkim orlom, a i jednom od najsmješnijih uvodnih špica u povijesti televizije.

Uvodna špica 'Mirotvorca' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

NETFLIX:

Na Netflixu ima pun kufer i osamsto serije i ponekad se teško probiti kroz cijelu tu šumu Streamborovu (sorry na blesavoj fori, ali nisam mogla odoljet), no evo nas da vam pomognemo. Od prošlogodišnjih Netflixovih hitova najvažnije je da ne propustite 'Baby Reindeer' jer je fakat sjajan, ali nećemo vam to previše preporučivati jer je depresivan i mračan do ibera pa bi osjetljivijima mogao pokvariti godišnji u smislu da bi nakon te serije mogli danima hodati uz obalu u sumrak, šutirati kamenčiće i gledati u daljinu kao pas koji vam je pojeo zadaću iz filozofije.

Ako već hoćete horor i mrakaču, radije se opredijelite za raskošno-krvavi kič 'Pada kuće Usher', odnosno modernu adaptaciju nekoliko priča Edgara Allana Poea pod autorskim perom istog autora koji je stvorio seriju 'Midnight Mass', koja je isto prije par godina harala Netflixom. To je sve iz rubrike raskošnog, pretjeranog, dosta užasnog, ali naravno, nerealnog horora koji se, za razliku od 'Malenog irvasa'. nije dogodio. No ne morate, ako vam se gledaju dramske serije, a ne bi baš uranjali u krv do koljena, gledati pop-horore, nego vam je tu, na primjer, na raspolaganju i serija 'Diplomatkinja' s 'Felicity' u glavnoj ulozi i Rufusom Sewelom kao njezinim mužem. Jako je fora i uzbudljiva, špijunsko-politički triler starog kova u novome, suvremenom ruhu. Otprilike u tom điru je i njemačka serija 'Kleo', za koju je čak i Stephen King rekao da je rasturačina za koju bi volio da ju je on napisao, samo da piše takve knjige (jer ni tema ni atmosfera ni ništa nema veze sa Stephenom Kingom, samo ju je pohvalio).

Ako volite doktorske serije, definitivno najzabavniji izbor bio bi 'Dobri doktor', o mladom liječniku s poremećajem s autističnog spektra, koji dijagnosticira, operira i generalno -ira k'o veliki, ali mu njegov neurološko-psihološki profil ne dopušta normalne međuljudske odnose. Za ljubitelje kauboja i apsurdno smiješne toksične muževnosti, ali i dobre drame, tu je i serija 'Yellowstone' s Kevinom Costnerom, koja je nešto kao 'Nasljeđe' za MAGA-ekipu, a kad ste već na MAXu, možete pogledati i kompletno 'Nasljeđe', čisto da se podsjetite koliko je to genijalna serija.

Za fanove laganijih sadržaja tu je australska serija 'Fisk' o simpatičnoj odvjetnici koja upada u nenadane situacije i slučajeve, a ako vam se gleda nešto domaće, Netflix je tijekom ove godine, osim što je u svoj repertoar uvrstio hrpu domaćih filmova, uvrstio i kompletan 'Crno-bijeli svijet' pa možete i to.

Foršpan za seriju 'Fisk' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

PRIME VIDEO:

Sad već zalazimo u domenu streaming platformi koje nemaju baš svi, ali i Prime Video i Disney +, koji ćemo obraditi zadnji, dostupni su u Hrvatskoj i na njima ima serija koje bi vam se mogle svidjeti baš za bindžanje na godišnjem. Evo, na primjer, na Prime Videu je još jedna serija koja nam stiže i Australije, kao i gore spomenuta 'Fisk', samo što ovaj put nije riječ o humorističnoj seriji, iako u njoj ima dosta duhovitosti. Riječ je o seriji 'Deadloch', mračnom trileru o ubojstvima i gadarijama u otočnom australskom mjestu Deadloch. Sa snažnim i opičenim ženskim likovima, pričom i atmosferom koju su mnogi nabijali Jodie Foster na nos nakon što je izašao 'Pravi detektiv: zemlja tmine' i nezaboravnim forama, 'Deadloch' je možda najbolja serija među ovima koje vam preporučujemo. Ili barem najbolja krimi serija.

Ovu ogradu s najboljom krimi serijom napisala sam zato jer sam se sjetila da mi slijedi 'Fallout', još jedna serija dostupna na Prime Videu, a koja je vjerojatno najbolja dosad emitirana serija 2024. Snimljena po videoigri - što meni osobno nije nikakva preporuka jer niti volim videoigre niti mi se ijedna serija snimljena po videoigri dosad svidjela - 'Fallout' je poprilično blizu remek-djelu sa svojom okrutnom i krvavom odisejom po američkom postapokaliptičnom krajoliku. A ako niste osjetljivi na krv i nasilje, na Primeu vas čeka i satirična superhero serija 'The Boys', o osvetnicima koji se bore protiv superjunaka koji zlorabe svoje moći za, jel' te, zlo.

Smiješne scene iz serije 'The Boys' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

DISNEY +:

I, na kraju, to je i platforma Disney +, koju najradije ne bih ni spomenula jer me razljutila ovogodišnjim poskupljenjem unatoč tome što joj novija ponuda nije boznašto, ali ipak u svojem katalogu ima neke hitove kao što su 'Moderna obitelj', 'Kako sam upoznao vašu majku' i 'Orville', a od novijih serija ima tri zbog kojih im skoro sve opraštam.

Prvo i prvo, tu je 'The Bear', genijalna serija o kuhinji, kuhanju, obitelji i ljudima koja je kao ništa drugo na televiziji i streamingu i definitivno je morate pogledati jer nema tog opisa kojim bih vam je pravedno dočarala. Drugo, tu je 'Abbott Elementary', još jedan izdanak mockumentary humorističnih serija kao što su 'Parkovi i rekreacija' i 'U uredu', ali rasno raznolikije i u kontekstu siromašne američke osnovne škole. Treće, tu su nove sezone i epizode animirane genijalnosti pod naslovom 'Futurama', a svim ljubiteljima animiranih serija za odrasle ne moram objašnjavati tu legnedu.

Pa eto. Sasvim dovoljno prijedloga za bindžanje na godišnjem odmoru. Prionite!