Danas možda više i nije istinita ona tvrdnja da većina ljudi u Hrvatskoj na spomen termina dizajner misli da je riječ o odjeći. Ali dizajn i dizajneri nisu daleko od toga. Naravno, postoje dizajnerski komadi koji se kupuju ili, što je puno češće, samo gledaju, a neki nad njima i sline, ali oni su ipak najprije financijski daleko, čak i dalje od 1. srpnja 2013. Problem s hrvatskim dizajnom traje i teško ga je definirati samo jednostrukim ili jednodimenzionalnim parametrima. Njegova je vrijednost neupitna, ali je njegova vidljivost, zahvaljujući tranzicijskim meandrima i zakonitostima tržišta u nastajanju, ili nestajanju, nedovoljna. Čak i u domaćem kontekstu. Točnije, u njemu, proporcionalno gledano, još i više
Svim tim objektivnim poteškoćama pokušava doskočiti Dan D, manifestacija nastala iz frustracije ili, u nekoliko koraka derivacije manje, želji da se u jednom prostor-vremenu okupe svi oni koji u svijet industrije i dizajna tek ulaze ili su već, na svoju radost ili sreću, barem malo ušli. Event koji ove godine drugi put organizira Hrvatsko dizajnersko društvo i agencija Pepermint ponovno će 11. i 12. lipnja u Staroj klaonici u Heinzelovoj ulici, reliktu ili pak spomeniku industrijske baštine, tijekom tog ograničenog vremena pokazati što sve ne samo dizajneri iz Hrvatske, nego i iz regije, mogu, žele i hoće. Ali im, kako je tvrdila ona davna parafraza socijalističke parole 'Znam, hoću, mogu', jednostavno – ne daju.
Dan D nije filozofski traktat o potrebi dizajna, iako pripadajući newsletter na trenutke zvuči tako, nego prije festival dizajna u najboljem značenju stare riječi festivus. To radosno slavlje bi se, u skladu s vremenom, moglo nazvati i prodajnom izložbom, ali riječ je prije svega o iznimno zanimljivom prezentacijskom okviru koji omogućuje vidljivost cijelom nizu djelomično poznatih, jednako kao i potpuno nepoznatih, imena domaćeg i regionalnog dizajna. Taj okvir ujedno predstavlja, kontekstualizira i educira. Obična prodajna izložba, naime, ne bi uključivala projekcije filmova o iskustvima sa sjevera Europe i jednostavnijem protoku kvalitetnog dizajna od crtaćeg stola ili računalnog zaslona do korisnikova doma, kao što ne bi uključivala predavanja teoretičara i kritičara dizajna ili party od kojeg se, u najmanju ruku, očekuje da će ujediniti i posjetitelje i izlagače.
Događanje koje ima za cilj predstaviti najbolje od regionalnog dizajna upravo zato je pozvalo domaće i inozemne teoretičare i praktičare da najprije zainteresiranoj publici pojasne odnose između financijske, političke i proizvodne moći s jedne strane, te dizajnerske imaginacije, koja jest umjetnička ali je istodobno i tehnička kao i tehnološka, s druge. Predavanja Maroja Mrdujaša, Zorana Jedrejčića i Chrisa Kabela namijenjena su možda profesionalcima, ali i takozvanoj običnoj publici koja zna da dizajn nije samo oblikovanje predmeta ili vizuala, nego i okoliša u kojem se svakodnevno funkcionira. Dan D, ukratko, nudi pogled na drukčiju i kvalitetniju zbilju, a D-market, kao njegova komercijalna sastavnica, pruža mogućnost da ona postane i svakodnevica.