Ugledni slovenski filozof Slavoj Žižek gostovat će u subotu 23. siječnja u Zagrebu, gdje će u sklopu programa "Filozofski teatar" Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) Zagreb s "najopasnijim filozofom Zapada", kako ga je proglasio časopis The New Republic, razgovarati domaćin Srećko Horvat.
Godinu dana nakon što je Žižekovo gostovanje u siječnju 2015. dupkom napunilo HNK Zagreb, istaknuti slovenski socijalni teoretičar, kulturni kritičar i intelektualac smatran jednim od najvažnijih filozofa današnjice, vraća se u Zagreb kao drugi gost ovosezonskog ciklusa HNK-ova programa "Filozofski teatar", koji je u listopadu 2015. otvorila istaknuta britanska glumica, aktivistica i humanitarka Vanessa Redgrave.
Kako se ističe u najavi, uz novo izdanje "Filozofskog teatra" izdavačka kuća Fraktura u suradnji s HNK-om izdat će dugo iščekivanu Žižekovu "Antigonu", prvi dramski tekst toga filozofa, napisan posebno za središnju hrvatsku nacionalnu kazališnu kuću.
Žižekova verzija Sofoklove "Antigone" nakon hrvatskog će izdanja biti objavljena na još desetak jezika svijeta, a svjetska premijera predstave po Žižekovu tekstu očekuje se upravo u zagrebačkome HNK-u.
Slavoj Žižek rođen je u Ljubljani 1949. Doktorirao je na Ljubljanskom sveučilištu 1981., a drugi je doktorat obranio u Parizu na Sveučilištu Pariz VIII. Danas je Žižek jedan od najcjenjenijih i najpopularnijih filozofa, o čemu svjedoče brojne knjige napisane o njegovu radu kao i nekoliko dokumentarnih filmova te krcate dvorane diljem svijeta. Autor je više od pedeset knjiga prevedenih na više od dvadeset svjetskih jezika.
Dosad su u "Filozofskom teatru" gostovali još i talijanski književnik Niccolo Ammaniti, kojega još nazivaju i "Dickensom današnjice"; poznati sociološki par Saskia Sassen i Richard Sennett, te "ekonomska super-zvijezda" Thomas Piketty.
Vezu između filozofije i kazališta u razgovoru s gostima razotkriva urednik i voditelj "Filozofskog teatra" Srećko Horvat, a dosadašnje su se "debate o kazalištu i društvu" koje "vraćaju filozofiju u kazalište i kazalište filozofiji" pokazale izuzetno popularnima i kod publike, čime je taj program već odgovorio na jedan od svojih središnjih ciljeva, a to je reafirmiranje kazališta kao "javnog prostora".