Na više lokacija u Splitu bit će održano svečano otvorenje 38. Splitskog salona, bijenalne likovne manifestacije koja predstavlja detaljan presjek recentne umjetničke produkcije u tom gradu. Organizator izložbe je Hrvatska udruga likovnih umjetnika Split (HULU)
Naslov ovogodišnjeg koncepta Splitskog salona koji potpisuju kustosice Blaženka Perica i Janka Vukmir je 'Maštanja-izmještanja'.
Radovi će biti izloženi na ukupno 21 lokaciji, od klasičnih galerija, kavana i fakulteta do hostela i zgrada.
Već u najavi bijenala, najviše pažnje u medijima i javnosti izazvao je planirani rad japanske autorice Akiko Sato pod naslovom 'Crvene kockice na kineskom zidu'.
Događanje je organizirano u suradnji sa stanovnicima 140 stanova u najvećoj zgradi u Splitu koju je projektirao 1971. godine arhitekt Frano Gotovac.
Akiko Sato, koja posljednjih deset godina živi i radi na Hvaru, podijelila je 300 crvenih žarulja za balkone na zgradi i 16. studenog u 18 sati trebale bi na fasadi zasvijetliti kao veliki 'kockasti' dres.
Istog dana u 10 sati u Dioklecijanovim podrumima će Milivoj Popović izvesti drugi dio performansa 'Hajdukizirana mandala', a prvi dio održat će se u petak u 16 sati.
U ponedjeljak u Multimedijalnom kulturnom centru (MKC) Mihael Giba počinje s radionicom koja će potrajati do petka. Salon prije otvaranja u Splitu zapravo počinje danas već u 15 sati izložbom u Društvenim prostorijama umirovljenika u Supetru na Braču, a prvi je to put da se manifestacija širi izvan Splita.
Splitski salon se svečano otvara u MKC-u u 18 sati, u 19 sati slijedi otvaranje u Dioklecijanovim podrumima, a u 20 sati u Salonu Galić u Marmontovoj ulici. Službeni logotip 38. Splitskog salona potpisuje Viktor Popović.
Ovogodišnji Splitski salon, kao i prethodni, prije dvije godine, nastavlja 'prevratnički' duh salona otprije deset godina, a najbolji dokaz tome je sveprisutnost manifestacije na mapi grada.
Ukupno sudjeluje 70 autora s 50 projekata. Lokacije su javni prostori kao što su Riva, gradski trgovi, Marmontova ulica, izlozi, fakulteti, Klinički bolnički centar i sjeverni ulaz u marjanski tunel. To garantira interakciju i punu penetraciju likovnih umjetnika u javni prostor i realni život Splita. Što bi rekli na jednom natpisu, 'Ko to more platit'!