IZLOŽBA U HMA

Sretna suradnja: Kako su Bernardo Bernardi i virovitički TVIN humanizirali radno mjesto

21.05.2019 u 09:52

Bionic
Reading

Hrvatski muzej arhitekture HAZU 22. svibnja u 18 sati otvara izložbu 'Bernardo Bernardi i TVIN – od komponibilnog sistema uredskog namještaja do programa humanizacije radnoga mjesta' kojom će predstaviti višegodišnju suradnju arhitekta i industrijskog dizajnera Bernarda Bernardija i drvno industrijskog kombinata TVIN iz Virovitice započetu 1960-ih

U kreativnom dijalogu s Razvojnim odjelom TVIN-a, u svojstvu kućnog dizajnera tvornice, Bernardi je do 1980-ih godina realizirao niz uspješnih, višestruko nagrađivanih sistema komponibilnog namještaja: Pan (od 1966.), Skan (od 1967.), Dorma (od 1977.), Betatvin (od 1978.) i njihove razvojne inačice.

Modularnim sistemima širokoga programskog raspona s fleksibilnim mogućnostima prilagodbe pojedinačnom prostoru i svakom radnom procesu, Bernardi je opremio brojne poslovne interijere, poput redakcije Start u neboderu Vjesnik 1976. ili glavne uprave Zagrebačke banke u Zagrebu 1979.

Bernardi i TVIN, sastanak 1980ih
  • Bernardi, logo TVIN 1970ih
  • Bernardi, program SKAN 1960ih
  • Bernardi, program Betatvin 1978
  • Bernardi, program Betatvin u funkciji, 1978
  • Bernardi, redakcija Start, 1976
    +2
Bernardo Bernardi Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HMA

Inspiraciju za visoku razinu kreativnosti, ali istovremeno i sistematične logičnosti svakog sistema, Bernardi je crpio iz skandinavskih uzora, osobito rada danskog dizajnera Børge Mogensena te slovenskog arhitekta Nike Kralja, višegodišnjeg dizajnera tvornice Stol iz Kamnika.

Potaknut iskustvima od Kopenhagena i Ljubljane, do Zagreba i Virovitice, Bernardi je u intenzivnoj suradnji s TVIN-om ostvario inovativne sisteme namještaja najviših ergonomskih zahtjeva kojima je poslovne prostore pretvarao u funkcionalne i humane radne ambijente. Vrhunski rezultati sinergije tvornice TVIN i njena dizajnera ukazuju na nezaobilaznu ulogu dizajna kao pokretača gospodarskog razvoja u vlastitoj sredini. Implementacija dizajna u proizvodni proces u slučaju TVIN-a značila je i mnogo više – osigurala je prepoznatljivost i ostvarila identitet koji se i danas pamti.

Prezentacijom ove sretne suradnje cilj je oteti zaboravu vrijednosti TVIN-ovih proizvodnih programa koji su u svoje vrijeme – metodološki i kvalitativno – pripali najvišim europskim dosezima na području vrhunski oblikovanog, komponibilnog namještaja za potrebe uredskog poslovanja, kao i opreme doma. Prilog je to boljem poznavanju vlastite dizajnerske baštine te zalog koji i nadalje kreativno obvezuje, stoji u najavi izložbe