Ovogodišnje festivalsko izdanje donosi preko pedeset naslova u sedam sekcija te službeni natjecateljski program koji nudi izbor recentnih europskih i svjetskih igranih i dokumentarnih filmova vezanih uz ovogodišnju festivalsku temu, a prvi put uvodi se i kratkometražna konkurencija. Osmi Subversive Film Festival: bez (željeznih) ograda otvara 3. svibnja u kinu Tuškanac dobitnik Zlatnog medvjeda 65. Berlinalea, iranski film 'Taksi' Džafara Panahija
Subversive Film Festival i dalje nastavlja promovirati sineaste koji koriste film kao oruđe slobode izražavanja te nastoje srušiti raznorazne (željezne) ograde poput režisera/taksista Panahija, čijim manifestom za slobodu filma i otvaramo ovogodišnji natjecateljski program.
Uz 'Taksi' iz igrane konkurencije izdvajamo 'Ejzenštajn u Guanajuatu', sjajan novi film Petera Greenawaya o meksičkoj avanturi slavnog ruskog sineasta i britansku humornu dramu 'Ponos' o neočekivanom susretu LGBT aktivista iz mitske londonske knjižare Gay's the World i velških rudara koje je spojio zajednički prezir prema neoliberalnoj politici Margaret Thatcher s Billom Nighyem i Imeldom Staunton u glavnim ulogama.
Iz dokumentarne konkurencije izdvajamo' Dugi niz godina', najnoviji filmski uradak cijenjenog austrijskog dokumentarista Nikolausa Geyrhaltera o sudbini austrijskih tekstilnih radnika i polaganoj smrti tvornica te izraelski dokumentarac 'Cenzurirani glasovi' o nedavno objavljenim, dugo godina cenzuriranim intervjuima s izraelskim vojnicima nakon Šestodnevnog rata.
Nagradu Wild Dreamer ove godine dodjeljujemo američkom redatelju Joshui Oppenheimeru, prvenstveno zbog iznimno subverzivnog filmskog opusa, ali i zbog predanog aktivizma. Iako nas ovaj sanjar više suočava s noćnim morama povijesti, miljama udaljenim od bezbrižnih snova, ona nije mogla otići u bolje ruke. U suradnji s Restartom Oppenheimer će održati i festivalski majstorski sat, masterclass u kojem će nam otkriti kako je biti 'dokumentarist među masovnim ubojicama'.
U sklopu hommage sekcije prisjećamo se Alekseja Germana, po mnogima najvećeg ruskog redatelja nakon Tarkovskog te premijerno prikazujemo njegovu filmsku oporuku i po mnogima najvažniji ruski film 21. stoljeća 'Teško je biti Bog'.
U suradnji s Centrom za ženske studije, povodom 20. obljetnice njihova postojanja, donosimo program posvećen punku kao prostoru ženske pobune te prikazujemo filmove koji problematiziraju pankerske filmske heroine koje nas, parafrazirajući režanje riot grrrl, ohrabruju u odbijanju nečijih tuđih sranja.
Filmski esej zbog svojeg transformativnog potencijala u posljednjih dvadesetak godina predstavlja sve intrigantniji predmet filmske rasprave. Laurent Cantet, Gaspar Noé, Bruno Dumont, Soon-Mi Yoo, Radovan Tadić i Johan van der Keuken neki su od autora čije esejističke filmske uratke možete pogledati u sklopu ove antižanrovske sekcije.
U sekciji Film filozofija pogledajte posljednje svjedočanstvo francuskog filozofa Gillesa Deleuzea – njegov 1001. plato u formi filmskog intervjua strukturiranog oko abecede, dirljivu osmrtnicu koju je ispisao sam filozof čije ruminacije o tijelima, prostoru, umjetnosti i znanju služe istovremeno kao enciklopedija i atlas.
Osmi Subversive Film Festival održat će se od 3. do 12. svibnja u kinima Tuškanac, Europa, Grič i KIC, a dio festivalskog programa od 6. do 10. svibnja gostuje u riječkom Art-kinu Croatia.