Za sam kraj sezone, kad ostale kazališne kuće već stavljaju ključ u bravu do jeseni, Teatar &TD najavljuje još tri premijere. Završnicu će obilježiti novi plesni projekt Natalije Manojlović, istraživanje Irene Čurik i nova predstava ekstremnog Damira Bartola Indoša
Prvi su na redu 'Perači prozora', kako glasi naslov projekta na kojem su se s izvođačke i suautorske strane našli članica Zagrebačkog plesnog ansambla Zrinka Lukčec i samostalni glumac s nagnućem fizičkom kazalištu Petar Cvirn, a s dramaturško-koreografske Natalija Manojlović, plesna umjetnica koja, sudeći po biografiji u kojoj su već i glazbeno-scenske uspješnice poput Vodoinstalatera' i potpuno autorskog rada 'Slučaj &TD', ne staje samo na plesnom izrazu.
Predstava nastala u koprodukciji organizacije Plešimedo, Zagrebačkog plesnog ansambla i Kulture promjene Studentskog centra, premijerno igra 20. a reprizno 21. lipnja s početkom u 21 sat u SEK-u, prostoriji iza velike pozornice Teatra &TD u kojoj je nekada funkcioniralo Studentsko eksperimentalno kazalište.
S obzirom na veličinu izvedbenog prostora, ne čudi da je osnovna tema 'Perača prozora' zatočenost, monotonija i strah od izlaska iz rutine.
Samo dan kasnije u takozvanom 'velikom &TD-u' domaća kazališna autorica i redateljica Irena Čurik i austrijska suvremena plesačica i koreografkinja s nagnućem prema multimedijalnim radovima Silke Grabinger pokazat će rad u nastajanju nazvan 'Versuchsperson Silke Grabinger'.
Riječ je o istraživačkom radu koji je nastajao na nekoliko europskih rezidencija i rezultirao prvom edicijom projekta pod istim nazivom, u kojem je standardna koreografsko-autorsko-plesačka hijerarhija preokrenuta u korist izvođača. Silke Grabinger sama je angažirala petoro autora da s njom naprave kratka sola, koje je kasnije predstavila u formi cjelovečernje plesne predstave. Kako se Irena Čurik, autorica koja je dokazala svoju sklonost nekonvencionalnom promišljanju kazališta projektima poput 'Disleksije' i 'Sutra, sutra', snašla u koreografskim vodama, može se vidjeti besplatno u Teatru &TD 21. lipnja u 20 sati.
Iako premijerno planiran još krajem svibnja, zbog bolesti izvođača za sam kraj sezone Kulture promjene SC-a ostao je 'Vodni rat', predstava Ekstremnog muzičkog kazališta koji vode legenda hrvatske kazališne alternative Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo.
Njihov novi rad nastavlja se tematski na angažirane predstave sa zasluženim temama, dok instrumentarijem podsjeća na recentnije radove, najprije projekt 'Kriegspiel' u kojem je i prvi put zasvirao na 'šahtofonima', specifičnim glazbalima ocijenjenim najzanimljivijima pri ovogodišnjoj dodjeli T-HT-ove nagrade.
'Vodni rat' inspiriran je temom vode kao nove nafte, komunalnom vrijednošću čija komodifikacija sasvim jasno pokazuje što sve u današnjem svijetu nije ni normalno ni prirodno. Preko autora koje izravno ili neizravno citira, od Wilhelma Reicha, preko Vladimira Čerine, Gillesa Deleuzea i Felixa Guattarija do Gastona Bachelarda, po naslovu bi se moglo zaključiti da je osnovna inspiracija ipak bila knjiga 'Ratovi za vodu' indijske ekologinje i aktivistice Vandane Shiva. Pored Indoša i Tanje Vrvilo, za premijeru 'Vodnog rata' 29. lipnja u Kinu SC zaslužni su i videoumjetnici Ana Hušman i Ivan Marušić Klif.